حزب کمونیست ایران

احضار ناهید خداجو برای اجرای حکم

در شرایطی که محیط زندانهای کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا بشدت  خطرناک است دادگاه اجرای احکام اوین طی احضاریه ناهید خداجو را برای تحمل شش سال حبس فرا خواند .

این درحالیست که دادگاه تجدیدنظر بدون حضور وی و وکیلش برگزار شده  و حتی حکم دادگاه برای ناهید ارسال نشده است و  به صورت شفاهی به وکیل ایشان گفته اند که حکم دادگاه بدوی مبنی بر صدور شش سال حبس برای ناهید خداجو تأیید شده است.ناهید خداجو کارگر بازنشسته در روز جهانی کارگر سال گذشته در مقابل مجلس دستگیر شد و پس از ۳۳ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد گردید.

افزایش آمار قربانیان کرونا در جهان

براساس آمار منتشر شده روز پنجشنبه 28 فروردین ماه (16 آوریل) تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۲میلیون و ۹۲هزارنفر فراتر رفته و تعداد جانباختگان کووید۱۹ نیز به بیش از ۱۳۵هزار نفر رسیده است.

در ادامه بحران جهانی کرونا، آمریکا با بیش از ۶۴۴ هزار مبتلا و مرگ بیش از ۲۸هزار نفر بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را دارد. اسپانیا با بیش از ۱۸۰هزار مبتلا و مرگ بیش از ۱۸هزار نفر و ایتالیا با ابتلای بیش از ۱۶۵هزار نفر و مرگ بیش از ۲۱هزار نفر در رده های بعدی کشورهایی هستند که بیشترین ابتلا به کرونا را دارند. در ایران نیز طبق آمارهای دولتی بیش از 77 هزار و 995 نفر مبتلا و 4 هزار و 869 تن جان خود را ازد دست داده اند. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات رژیم ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.