حزب کمونیست ایران

اطلاعیه هیات مدیره کولبرنیوز و کارگر نیوز درباره مرگ رفیق فرهاد شعبانی

کولبران، کارگران و مردم مبارز کردستان!

متاسفانه امروز یکشنبه ۳٠ خردادماه رفیق #فرهاد_شعبانی از اعضای هیات مدیره کولبرنیوز و کارگر نیوز پس از نزدیک به سه ماه دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان معده جان‌باختند. کاک فرهاد طی این چهار سال کار و فعالیت مشترک با ما در کولبر نیوز و کارگر نیوز، تنها رفیق و همکار نبود. او برای ما الگوی پایداری و وفادار بودن به آرمان‌های انقلابی‌مان در راه رهایی کولبران، کارگران و مردم ستمدیده کردستان از زیر یوغ نظام سرکوب‌گر جمهوری اسلامی بود.
کاک فرهاد از همان ماه‌های اول سر کار آمدن جمهوری اسلامی تا امروز به عنوان پیشمرگ در صفوف کومه‌له و جنبش انقلابی کردستان در راه رهایی طبقه کارگر و مردم ستمدیده کردستان صادقانه و خالصانه جان‌فدایی و مبارزه کرد. کوه‌های مناطق جنوب کردستان از هورامان، مریوان، کامیاران و سنندج گرفته تا دیواندره و سقز و مردم روستاهای این مناطق گواه و شاهد فداکاری و رشادت این رفیق و هم‌رزم‌مان هستند.
در جریان حمله داعش و گروه‌های تروریستی به روژئاوا، کاک فرهاد جزو اولین کسانی بود که در یک ماموریت تشکیلاتی عازم کوبانی و قامشلو شد. رفتن به روژئاوا برای او تداعی‌گر ایام جوانی و مبارزه و مقاومت قهرمانانه مردم سنندج علیه رژیم تازه به قدرت رسیده جمهوری اسلامی در جریان نوروز خونین سنندج بود.

متاسفانه امروز پس از چند ماه دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ، کاک فرهاد عزیز ما، کولبران، کارگران و مردم ستمدیده کردستان را برای همیشه ترک کرد.
بدرود رفیق!
راهی نجیبانه برگزیدید!
در كنار مزار شما سوگند می‌خوریم
كه نبرد كنيم و بكوشيم برای آزادی و نيک‌بختی انسان‌ها.
تاريخ رهایی طبقه ما
با آتش و خون نوشته می‌شود.
شما نه اولين نسل و نه آخرين نسل از قربانيان طبقه كارگر
در راه رهایی خواهيد بود.
از ديوار تيرباران كموناردها در پاريس
تا سنگ‌فرش‌های خونين پترزبورگ
از برکت‌های کارگران آلمان تا قتلگاه اوین و کوه‌های کردستان،
راهی‌ست كه طبقه كارگر برای رهایی خويش پيموده است.
بدرود رفیق راهی نجیبانه برگزیدید!
بدرود…

هیات مدیره کولبرنیوز و کارگر نیوز