حزب کمونیست ایران

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له جنبش انقلابی مردم کردستان، پیوند خود را با مردم همسرنوشت در سراسر ایران محکم تر خواهد کرد

چهار روز از آغاز موج جدید اعتراضات و تظاهرات خیابانی در شهرهای مختلف ایران می گذرد. طی این روزها مردم به جان آمده از گرانی، بیکاری و بی افقی جوانان، فقر و محرومیت، فساد اداری و مالی، دیکتاتوری و سلب ازادیهای ابتدائی، ، نابرابری و ستم ، تخریب محیط زیست نسل امروز و فردای این جامعه، به خیابانها ریختند و خواست ها و آرزوهای خود را در قالب شعارهای مختلف بیان کردند.

شهرهای کردستان از شمال تا جنوب، نیز در این روزها یا عرصه تظاهرات گسترده پر شور مردم بودند و یا بوسیله نیروهای رژیم در یک حکومت نظامی اعلام نشده به شدت امنیتی شدند. مردم شهرهای کرمانشاه، ایلام، سنندج و بانه تا هنگام صدور این اطلاعیه از سد اختناق و سرکوب رژیم گذشتند و بخش پرشور و نیرومندی از امواج خیزش انقلابی مردم سراسر ایران بودند.

صف مبارزه مردم مبارز کردستان از صف مردم هم سرنوشت در سراسر ایران جدا نیست. کردستان با کولەباری از تجربه متکی به نزدیک به چهار دهه مقاومت در برابر سلطه رژیم اسلامی، می تواند بخش پرشور و نیرومندی از این جنبش حق طلبانه سراسری باشد. در این روزهای تاریخی ، ،مردم کردستان دست در دست مردم متحد در سراسر ایران پایه های دنیای انسانهای آزاد و برابر و مرفه فردا را خواهند ساخت. کومه له مردم کردستان را به تحکیم پیوند مبارزاتی خود با مردم مبارز در سراسر ایران فرا می خواند. وظیفه همه پیشروان و فعالینی که دل در گرو اهداف، استراتژی و سیاستهای کومه له دارند، این است که برای تحقق هرچه رزمنده تر این فراخوان، با تمام توان به میدان بیایند. این جنبش عملا به دلیل خواستها و مطالبات پیشرو و حق طلبانه آن، که پنجه در پنجه یکی از ارتجاعی ترین و استبدادی تری رژیم های این عصر در افکنده است، جنبشی متعلق به ما است . این جنبش می تواند نبرد کنان بر ضعفهای درونی خود فائق آید . باید با تمام توان در آن شرکت کرد و برای به پیروزی رساندن آن تلاش نمود. رژیم اسلامی در موقعیتی گرفتار آمده است كه در صورت رودرویی با صف منسجم و درهم تنیده توده های مردم آزادیخواه و حق طلب، تاب و توان مقاومت را نخواهد داشت و در تداوم این جنبش به زانو در خواهد آمد.

زنده باد پیوتد مبارزاتی مردم کردستان با مردم هم سرنوشت در سراسر ایران

کمیته مرکزی کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)

یازدهم دی ماه ۱۳۹۶
۳۱ دسامبر ۲۰۱۷