حزب کمونیست ایران

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له در محکوم کردن حملات جمهوری اسلامی به مقرات احزاب سیاسی کردستان ایران در اقلیم کردستان

رژیم جمهوری اسلامی ناتوان از خاموش کردن خیزش انقلابی مردم ایران، با این هدف که به خیال خود نگاهها را از صحنه خروش پر شور مردم در خیابانهای کردستان و ایران متوجه بیرون مرزها کند، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۶ مهرماه مقرات احزاب سیاسی کردستان ایران در عمق اقلیم کردستان را مورد حملات موشکی و پهپادی قرارداده است.
در این حملات مقرات سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران، سازمان زحمتکشان کردستان ایران، حزب دموکرات کردستان ایران و حزب آزادی کردستان هدف قرار گرفته اند. طبق آخرین خبرها در جریان این حملات ۹ تن جانباخته اند و شماری نیز زخمی شده اند. ما این حملات جنایتکارانه را که خطرات آن بیشتر متوجه مردم عادی بویژه کودکان و سالخوردگان ساکن در مجاورت این مقرات است، به شدت محکوم می کنیم.
جمهوری اسلامی طی سالهای گذشته بارها مرتکب اعمال تروریستی و حملات موشکی و توپخانه ای بر علیه احزاب اپوزسیون و مردم عادی اقلیم کردستان شده است. هر بار هم اینگونه اعمال رژیم با عکس العمل مردم کردستان ایران و ابراز نفرت مردم اقلیم کردستان روبرو شده است. با همه اینها جمهوری اسلامی از گذشته درس نیاموخته است و ناتوان از خاموش کردن شعله های خیزش انقلابی مردم کردستان و ایران باردیگر این سیاست شکست خورده را تکرار کرده است.
ما اطمینان داریم موج عظیمی که به دنبال قتل ژینای جوان از کردستان برخاست و سرتاسر ایران را در برگرفت، با اینگونه تلاشهای از سر استیصال فروکش نخواهد کرد. بدون شک جمهوری اسلامی پاسخ این جنایات را در خروش توده گیر تر و فریاد رساتر مردم به پاخاسته خواهد گرفت .

کمیته مرکزی کومه له
(سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
۶ مهرماه ۱۴۰۱
‏۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲