بیش از ۵۰ نفر از کارگران شاغل در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی زاهدان روز پنجشنبه ۴ تیر با توقف فعالیتهای خود، دست به اعتصاب زدند.
بر اساس گزارشها، مهمترین دلیل اعتصاب کارگران، پرداخت نشدن چند ماه دستمزد و بیپاسخ ماندن مطالبات آنان از سوی پیمانکاران اعلام شده است. کارگران همچنین از وضعیت نامناسب خدمات رفاهی، پایین بودن سطح دستمزدها و شرایط سخت و ناایمن محیط کار انتقاد کردهاند. کارگران اعتصابی تأکید کردهاند تا زمان دریافت مطالبات معوقه و ارائه تضمین برای بهبود شرایط کاری، به پیگیری اعتراضات صنفی خود ادامه خواهند داد.

