حزب کمونیست ایران

اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

از سنگر مدارس، با تمام قوا محافظت کنیم!

 

تداوم موج گسترده حملات شیمیایی به مدارس، دیگر تردیدی باقی نمی گذارد که این اقدامات از بالاترین مقامات حکومتی سازماندهی می شود. حالا دیگر همه معنای سخنان خامنه‌ای در دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ را دریافته‌اند که گفته بود: «برخی جوانان و نوجوانانی‌اند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند. چنین افرادی را می‌توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند.». حالا دیگر در تمامی گزارشات خانواده‌های نگران کاملآ روشن شده است که ماموران امنیتی، گاردهای ویژه و نیروهای لباس شخصی که فورآ به مدارس، پس از حملات شیمیایی اعزام می‌شوند، برای پوشش دادن به عملیات یاران خودشان است. آن‌ها برای پاک کردن آثار جرم، برای پاک کردن محتوای دوربین‌های مداربسته که در تمامی مدارس دخترانه نصب شده است، برای کشیدن موی مادران و زدن پدران نگران، و برای اثربخشی بیشتر گازهای سمی بر روی دختران، برای خارج کردن مدیران و حراستی‌ها،  به محل جنایت اعزام می‌شوند.

حالا همه مردم به خوبی دریافته‌اند که، مدیران مدارس، وزرای آموزش و پرورش، کشور و بهداشت و درمان و تمامی اعضای کابینه، نمایندگان رژیم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه و رهبری آن،  فرماندهان نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی، دادیارها، دادستان‌ها و قوه قضائیه، و در یک کلام، تمامی رسانه‌های شنیداری، دیداری و نوشتاری حاکمیت اسلامی، در حال پوشش دادن به فرمان رهبر و مجریانش در “تنبه جوانان” و انتقام گیری از دختران جوان هستند. آن‌ها به صورت یک پارچه بسیج شده‌اند تا شاید بتوانند از این هراس افکنی در دل مادران و پدران و دختران جوان استفاده کرده و فتواهای شیخ فصل‌الله نوری‌ها، حسن مدرس‌ها، نواب صفوی‌ها، مصباح یزدی، مراد و مرشد رهبر رژیم و دیگر مراجع جهل و تاریک اندیشی را به اجرا درآورند. آن‌ها با این بهانه که “مدارس کنونی، فرهنگ غربی را ترویج می کنند”، می خواهند دستاورد بزرگ تحصیل علم و دانش را از دختران ایران بگیرند و آن‌ها را به مکتب خانه‌های خرافه و یاوه بافی‌هایشان گسیل دارند.

سکوت کلیه مراجع تقلید و مدرسین حوزه های علمیه در سراسر کشور، در این سه ماه جنگ علیه مدارس دخترانه، بسیار روشنگر است. آن‌ها چشم بر شرایط جنگی ناشی از حملات بیوتروریسم دینی بسته‌اند که جان فاطمه رضایی،  دختر دانش آموز۱۱ ساله در قم را گرفته، دست کم ۹۰۰ نفر دانش آموز دختر را بستری کرده و ده‌ها مدرسه، در بیش از ۱۰ استان را با آثار سمی  حملات شیمیایی درگیر کرده است. سکوت آن‌ها اگر نشان رضایت شان از این روند نیست، پس چه می تواند باشد؟ دستگاه روحانیت، یک بار به خوبی نشان داده است که در کنار حاکمیت ، علیه مردم ایستاده و حتی حاضر نیست نسبت به جنایتی که در حق دختران این سرزمین روا داشته می شود، مُهر سکوت از لب بردارد.

حالا زمان دفاع قاطع و همه جانبه از مدارس است. عده ای ناآگاه که همواره به مردم نگاه ابزارگونه دارند، از خانواده ها دعوت کرده اند که از فرستادن دختران شان به مدارس خودداری کنند. این یعنی دعوت مردم به تسلیم در برابر لشگر تاریک اندیشان و واپسگرایان. حالا وقت دفاع از مدارس است. حالا وقت فریاد رسای شعار «در سنگر مدارس، هم درس، هم سیاست» است. به یاد داشته باشیم «اولین مدرسهٔ دخترانه توسط بی‌بی‌خانم استرآبادی به نام دبستان دوشیزگان در ۱۲۸۵ شمسی در تهران تأسیس شد. اما به دلیل حملات بسیاری که به آن شد، این مدرسه تنها برای مدت کوتاهی پابرجا بود. پس از آن طوبی آزموده، دبستان ناموس را تأسیس کرد. آزموده در شرایطی زنگ مدرسهٔ ناموس را در خانه خود در خیابان سنگلج، به صدا درمی‌آورد که شیخ فضل‌الله نوری فتوا داده بود که «تأسیس مدارس دختران مخالف با شرع اسلام است». به یاد داشته باشیم که زنان رشید این کشور با همراهی مردان آگاه، سال ها برای بازبودن مدارس دخترانه و برای فراهم آوردن شرایط تحصیل دختران جنگیده اند. این سنت زیبا را نمی توان و نباید با حملات بیوتروریسم دینی از دست داد.

ما، یک بار دیگر حملات شیمیائی به مدارس را محکوم می کنیم. ما از دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران که از “همکاران و مردم شریف ایران” و از “همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته” خواسته  در  ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۶ اسفند در تهران جلو مقابل مجلس ، در مراکز استان‌ها: مقابل اداره کل  و درشهرستان‌ها: مقابل اداره آموزش و پرورش، در اعتراض به  “مسمومیت سریالی” و دفاع  از خواست های معلمان گردهم آیند، حمایت می کنیم. جا دارد که تمامی خانواده ها، دانشجویان و مردم آگاه و نگران، از هر طریق ممکن و موثر که صلاح می دانند، از این فراخوان حمایت کنند. جدا از آن می توان با تجمع هر روزه  در جلو مدارس، با حمایت از دختران دانش آموز، هر مدرسه را به سنگری برای دفاع از آرمان های خیزش شکوهمند «زن، زندگی، آزادی» تبدیل کرد. نمی توان اجازه داد تاریک اندیشان واپسگرا، دختران شجاع این سرزمین را خانه نشین کنند. جای این مرتجعان از گور برخاسته در زباله دان تاریخ است.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازما ن کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

 

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۰۲ مارس ۲۰۲۳