حزب کمونیست ایران

اعلامیه مشترک هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر) و حزب کمونیست ایران

شروع اعتصابات گسترده کارگران، فصل نوینی در مبارزات مردمی سراسر کشور گشوده است
از روز دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ صدها نفر از کارگران پروژه‌ای شاغل در سایت ۱ پتروشیمی‌ بوشهر، پتروشیمی هنگام، پتروپالایش کنگان و کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی و پالایشگاه آبادان و چند مرکز دیگر در شهرهای بوشهر، عسلویه، بندرعباس و آبادان دست از کار کشیدند و در مقابل ورودی های پروژه‌ها دست به تجمع اعتراضی زده و سه‌راه عسلویه را مسدود کردند و گفته می شود که جاده‌ی «عسلویه» به «جم» هم بسته شده است. ورود شکوهمند کارگران پروژه ای نفت در حمایت از جنبش سراسری مردم ایران، فصل نوینی در این مبارزات گشود. در کنار این اعتراضات و اعتصابات کارگری، کامیون‌رانان و کامیون داران جنوب و کارگران فولاد کاوه نیز به این اعتصابات پیوسته اند.آنها در کنار اعتصاب یک هفته ای معلمان و دانش آموزان سراسر کشور، اعتراضات روزانه دانشجویان دانشگاه های کشور، مقاومت درخشان مردم شهرهای سنندج، سقز و مریوان و تظاهرات روزانه دختران و پسران جوان در شهرهای گوناگون کشور، به جنبش قدرتمند کنونی مردم ایران علیه دیکتاتوری دین و سرمایه، جان تازه ای بخشیده اند. حالا دیگر کارگران و معلمان در کنار زنان و جوانان و ملیت های تحت ستم، ستون های اصلی مبارزه برای برابر حقوقی زن و مرد، زندگی شایسته انسانی در فضای آزادی و دمکراسی را تشکیل می دهند. این نیروها، اکثریت عظیم کارگران و زحمتکشان و مردم تهیدست و تحت ستم را تشکیل می دهند که دیگر نمی خواهند زیر بار سنگین استثمار سرمایه دارانه و استبداد تاریک اندیش دینی زندگی کنند و آرزوهای خود و نسل جوان و جوانان تحصیل کرده و آگاه خود را به تباهی بکشانند.

واکنش رژیم سرکوبگر به این موج اعتراضات انقلابی مردم، بسیج نیروهای ضد شورش و آماده باش نیروهای سپاه و نیروهای امنیتی است. دستگیری های گسترده از فعالان کارگری در پالایشگاه های نفت و پتروشیمی، حملات سنگین توپخانه ای و تیراندازی به خانه های مردم در سنندج و دیگر شهرهای کردستان که به یک جنگ تمام عیار علیه مردم کُرد مبدل شده است ، حکومت نظامی اعلام نشده در بلوچستان بویژه در شهرهای زاهدان و ایرانشهر و دیگر شهرهای مهم کشور و دستگیری معلمان و دانشجویان و دانش آموزان، پاسخ حکومت به اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است. برای درهم شکستن این اقدامات سرکوبگرانه، راهی جز بسیج بیشترین نیرو به میدان های مبارزه برای آزادی و رهائی و برابری نیست. پیوستن بخش های دیگر جنبش کارگری و بویژه کارگران رسمی صنعت نفت، پتروشیمی و بویژه حمل نقل شهری، میان شهری و کشوری می تواند قدرت مقاومت مردمی را بشدت بالا ببرد و ماشین سرکوبگر رژیم را زمین گیر سازد.

ما ضمن استقبال از حضور پرشکوه کارگران پروژه ای بخش های گوناگون نفت و پتروشیمی به میدان مبارزه مردمی سراسر کشور و حمایت از اعتصابات و تظاهرات سراسری، اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه زنان، جوانان، کارگران، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان و بویژه تهاجم وحشیانه علیه مردم سنندج، سقز، مریوان و زاهدان را به شدت محکوم می کنیم. روشن است که در این شرایط به شدت حساس جنبش انقلابی مردم،با وجود هزاران نفر از فعالان و مبارزان دستگیر شده که تحت شدیدترین فشارهای ضدانسانی شکنجه گران رژیم قرار دارند تاکید بر شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای درهم شکستن ماشین جنگی رژیم، باید سراسر کشور را به میدان مبارزات مردمی تبدیل کرد.

پیروز باد انقلاب شکوهمند مردم ایران برای سرنگونی کلیت رژیم جمهوری اسلامی

حزب کمونیست ایران
هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)
سه-شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۱۱ اکتبر