حزب کمونیست ایران

افزایش آمار قربانیان کرونا در جهان

تازه ترین داده ها که توسط دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا جمع آوری شده نشان می دهد که تا روز یکشنبه 24 فروردین ماه (12 آوریل)، بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۰8 هزار و 907 نفر جان باخته‌اند.

طبق آمار منتشر شده تاکنون 404هزار و 865 نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ در سطح جهان بهبود یافته‌اند.آمریکا با بیش از ۵۰۰ هزار مبتلا بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و پس از آن اسپانیا با ۱۶3 هزار و 27 نفر و ایتالیا با بیش از ۱۵۲ هزار نفر قرار دارند. فرانسه، آلمان، چین، بریتانیا و ایران نیز در رتبه های بعدی تعداد بالای مبتلایان در جهان هستند.
آمار جان‌باختگان، آمریکا با 20 هزار و 580 نفر و در اسپانیا با ۱۶ و 606 هزار نفر می باشد، فرانسه، بریتانیا، ایران، چین و بلژیک پس از این کشورها قرار دارند.آمریکا به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که در یک روز بیش از ۲ هزار نفر در آن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در ایران نیز طبق آمارهای دولتی بیش از 70 هزار و 29 نفر مبتلا و 4 هزار و 357 تن جان خود را ازد دست داده اند. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات رژیم ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.