تنش نظامی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس افزایش یافته است؛ سنتکام از حملات جدید علیه اهدافی در ایران خبر داد و سپاه پاسداران نیز، حملات موشکی و پهپادی به مواضع آمریکا در منطقه را اعلام کرد.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) بامداد یکشنبه هفتم تیر با انتشار بیانیهای اعلام کرد: در جواب به نقض آتش بس از سوی رژیم ایران، نیروهای این فرماندهی ، به دستور دونالد ترامپ، دور جدیدی از حملات را علیه اهدافی در خاک ایران آغاز کردهاند. در این عملیات، جنگندههای آمریکایی زیرساختهای نظارت نظامی، سامانههای ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، انبارهای پهپادی و تواناییهای مرتبط با مینریزی ایران را هدف قرار دادهاند. در مقابل، سپاه پاسداران با انتشار بیانیهای اعلام کرد: در پاسخ به این حملات، نیروهای دریایی و هوافضای سپاه در عملیاتی مشترک، هشت زیرساخت کلیدی ارتش آمریکا در کویت و ناوگان پنجم دریایی این کشور در بحرین را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده است.

