حزب کمونیست ایران

جمهوری اسلامی صدای ناقوس مرگش را شنیده است

 

روز یک شنبه ۲۲ تیر ماه علی خامنه ای از طریق ویدئو کنفرانسی با نمایندگان دوره یازدهم مجلس که اخیرأ شروع بکار کرده‌اند نشستی برگزار کرد. خامنه ای در این نشست علاه بر ابراز خوشحالی از وجود چنین مجلس یک دستی که “سوگند شرعی در پاسداری از حریم اسلام و نگهبانی از انقلاب اسلامی خورده است” و از غربال شورای نگهبان گذشته و غرولند های هَرزگاه مجلس قبلی راهم ندارد، به تعریف و تمجید از آنان پرداخت. او چنین مجلسی را “قوی ترین و انقلابی ترین مجلس پس از انقلاب اسلامی” تعریف کرد که گویا “با وجود شرایط سخت اقتصادی و تبلیغات مأیوس کننده دشمنان” با درصد قابل قبولی از رأی مردم  انتخاب شده اند. البته خامنه ای قبلاً  چنین توصیفاتی را برای احمدی نژاد نیز بکار برده بود. اما “درصد قابل قبول خامنه ای” در مضحکه انتخاباتی مورد نظرش که چنین مجلسی را تولید نمود، نسبت به دیگر نمایشهای انتخاباتی رژیم از کمترین مشارکت مردم به ویژه در کلان شهرهای ایران و کردستان برخوردار بود. در آن نمایش انتخاباتی علیرغم تبلیغات خامنه ای و تلاش دستگاه سرکوب و فریب حکومت برای وادار کردن مردم به تجمع به دور صندوقهای رأی، میزان مشارکت در تهران حدود ۱۵ درصد و در کردستان از آنهم کمتر بود.

واقعیت این است که ضرورت برگزاری چنین نشستی از سوی خامنه ای شرایط حادی است که جمهوری اسلامی با آن دست به گریبان است. در چنین شرایطی مجلس یازدهم که رئیس و نمایندگانش از اصولگرایان تند رو و عناصر سپاه پاسداران تشکیل شده و حدود یک ماه و نیم از عمرش می گذرد، اولین وظیفه و اقدامات خود را تسویه حساب با جناح رقیب دانسته و با احضار جواد ظریف و گوشمالی دادنش، با جمع آوری۲۰۰ امضا درصدد تهیه مقدمات استیضاح روحانی نیز برآمده اند.

البته کسی انتظار ندارد که چنین مجلس فرمایشی بتواند در رابطه با اوضاع آشفته اقتصادی و فقر و فلاکتی که رژیم به مردم تحمیل نموده یا در رابطه با آزادی و حقوق انسان کاری از دستش ساخته باشد. اما هدف خامنه ای از برگزاری این نشست هشدار به رئیس و نمایندگان مجلس در رابطه با اوضاع بحرانیی بود که حکومت اسلامی با آن روبروست. او خواست بگوید که اوضاع خطرناک تر از آنست که آنان متقابلأ در فکر افشاگری و برملا کردن فساد و دزدی و اختلاس جناح رقیب باشند. خامنه ای در سخنانش گفت: ” روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون شرع باشد و توهین و دشنام به آنان حرام شرعی است. در این شرایط حساس که مسائل کلیدی و اصلی امروز ایران رکود تولید و تورم است، مجلس و دولت باید فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که کار مهم کشور لطمه نخورد.”

نگرانی خامنه ای درحالی است که افشاگری جناحهای درون رژیم در مورد فساد و دزدی گسترده در حاکمیت رژیم اسلامی، در اوضاع بحران حاد اقتصادی و در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا موجب تنفر و انزجار بیشتر مردم از رژیم شود و اوضاع از کنترل آنان خارج گردد. او با بیان “انتظار و ناراحتی افکار عمومی مردم از مجلس و دولت”، خواست توجه مجلس را به خطر بروز یک خیزش عظیم اجتماعی علیه کل حاکمیت فاسد و بی‌ کفایت رژیم اسلامی جلب کند.

اما جمهوری اسلامی نه تنها ناتوان از پاسخگویی به نیاز مردم در ایجاد اشتغال و تأمین نیاز های معیشتی است، بلکه ناتوان از جلوگیری از اختلاس و دزدی و فساد درون حاکمیت نیز هست. ناتوان از جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا هم هست. ناتوان از متوقف کردن رشد تورم و سقوط ارزش تومان نیز می باشد. به این معنا رژیمی ورشکسته فاسد و دروغگو و فریبکار است که می‌خواهد تنها با اتکا به سرکوب آزادی، ایجاد خفقان، کشتار و شکنجه و زندان به حاکمیتش ادامه دهد.

البته نگرانی خامنه ای بی مورد نیست. درحالی که خزانه دولت خالی است، قیمت هر دلار آمریکایی به مرز ۲۴ هزار تومان رسیده است و روز به روز درحال افزایش می باشد. قدرت خرید مردم بیش از پیش پایین آمده است، در حالی که دولت توانایی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان را نیز ندارد و تعویق ماهها دستمزدهای کارگران که هیچ ذخیره مالی نیز ندارند فشار طاقت فرسایی بر زندگی آنان تحمیل کرده است، خامنه ای باید نگران خیزش عمومی و سراسری کارگران و توده های مردم زحمتکش باشد. خامنه ای و دیگر مسئولان حکومت می‌بینند که اعتراضات کارگری و دیگر اقشار مردم تهیدست در بسیاری از مراکز کاری و تولیدی در جریان است. اطلاع دارند که دور جدید اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه برای تحقق مطالبات صنفی و سیاسی شان یک ماه است در جریان می باشد. می‌دانند که کارگران هفت تپه در طول چهار ماهه اول سال جاری تنها دستمزد یک ماه خود را آنهم با نیروی اعتصاب خود از کارفرمای مجرم و دزد مورد حمایت رژیم گرفته اند.

در چنین شرایطی رژیم، درمانده از پاسخگویی به نیاز معیشتی توده های مردم کارگر و زحمتکش جامعه، تنها به ابزار کشتار و سرکوب متوسل می شود. روز سه شنبه ۲۴ تیر ماه نیروهای امنیتی و سرکوبگر رژیم اسلامی بجای برآورد مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه، وحشیانه به صف اعتراضی آنان حمله نمودند و چهار نفر از فعالین کارگری را دستگیر کردند. در اقدام سرکوبگرانه دیگر به منظور تشدید فضای رعب و وحشت در جامعه و برای جلو گیری از گسترش اعتراضات در جامعه، قوه منفور قضائیه رژیم احکام سیاسی اعدام امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی از دستگیر شدگان اعتراضات سراسری آبان گذشته را تائید و ابلاغ کرد. شامگاه دیروز سه شنبه دو نفر از زندانیان سیاسی با نامهای  صابر شیخ عبداله و دیاکو رسول زاده را از زندان ارومیه بیرون کشیده و اعدام کردند. این اقدام‌های جنایتکارانه نشانه بارز وحشت رژیم اسلامی از گسترش اعتراضات کارگران و توده های مردم زحمتکش و شنیدن صدای ناقوس مرگ نظام اسلامی سرمایه است. مرگی که در راه است و به زودی شر این نظام ضد بشری را از سر مردم ایران و منطقه کم خواهد کرد.