حزب کمونیست ایران

جنایتکاران جمهوری اسلامی رامین فاتحی را در شهر سنندج و زیر شکنجه کشتند

حسن رحمان پناه

متاسفانه اطلاع یافتیم رامین فاتحی از مبارزین شهر سنندج که روز 21 مهرماه دستگیر شده بود بعداز ده روز شکنجه وحشیانه در اطلاعات سنندج شب جمعه 29 مهر ماه جانباخت. رامین فاتحی متولد 1355 از شهر سنندج و از خانواده ایی کارگری بود که خود نیز از کودکی و نوجوانی به کارگری پرداخت. رامین که در فضای سیاسی خانواده ایی ضد رژیم پرورش یافته بود و دو تن از اعضائ خانواده اش را در راه آزدی و برابری از دست داده بود،در سال 1394 به صفوف پیشمرگان کو مه له پیوست و به مدت دو سال به عنوان پیشمرگ به فعالیت پرداخت. وی سپس عازم اروپا گردید. اما در صربستان دستگیر و تحویل میت ترکیه داده شد. رامین پس از دو ماه شکنجه در زندان ترکیه، به ایران تحویل داده شد. بعداز چند هفته بازداشت در زندان سنندج با قرار وثیقه از زندان آزاد گردید. رامین فاتحی بعد از آزادی از زندان هیچگاه سرتسلیم برای سرکوبگران رژیم فرود نیاورد. در جریان قیام مردم کردستان و ایران که با مرگ مهسا امینی (ژینا) از شهر سقز جرقه آن زده شد و شهر سنندج یکی از پیشتازان این مبارزه شد، رامین همچون دیگر جوانان این شهر در مبارزات ضد حکومتی شرکت کرد. وی روز 21 مهر ماه در حین کارگری و هنگام حمل بار به شهر سقز در اطراف این شهر بازداشت شد و به شکنجه گاه اطلاعات سنندج منتقل گردید.
بعد از انتقال رامین به شهر سنندج، پدر و مادر سالمندش دستگیر و مورد بازجویی و فشار روحی جهت اعتراف به مسلح بودن فرزندشان قرار گرفتند، اما آنها چنین اتهامی را رد کردند. روز بعد برادرش “وریا فاتحی” در منزل پدری و خواهرش “رادا فاتحی” در منزل شخصی خود بازداشت شدند و کماکاً در شکنجه گاه های جمهوری اسلامی بسر می برند.
سرکوبگران جمهوری اسلامی در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران درندانه ترین شکنجه ها را علیه رامین فاتحی به کار بردند و او را متهم به قتل یکی از مزدوران سپاه در سنندج نمودند. اما رامین هرگز به چنین اقدامی صحه نگذاشت، زیرا آن را انجام نداده بود. سرانجام شب جمعه قاتلان مهسا و بیش از 240 تن از مردم معترض دور اخیر قیام متحدانه برای سرنگونی جمهوری اسلامی، در جریان و ادامه بازجوئی و با کوبیدن جسم سنگین برسر رامین، او را کشتند.
قاتلین رامین، به مرگ وی قناعت نکرده و حاضر نشدند پیکر بی جانش را تحویل خانوده اش بدهند. آنها تحویل جنازه رامین را موکول به خاکسپاری بدون حضور مردم و مخفیانه نموده اند. با این حال هنوز هم جنازه را تحویل خانواده اش نداده اند.
جانیان جمهوری اسلامی رامین بی دفاع را از خانواده و عزیزانش گرفتند. اما اکنون جان خواهر و برادر دیگرش “رادا و وریا” در خطر است و کماکاً در شکنجه گاه های جمهوری اسلامی در اطلاعات سنندج تحت شدیدترین اذیت و آزارها جهت اعتراف گیری هستند. از مردم آزادیخواه، از نهادها و مراجع مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان تقاضامندیم به کمک خانواده داغدیده فاتحی و دیگر داغدیدگان و به ویژه جهت آزادی فوری و بی قید و شرط خواهر و برادر رامین فاتحی جانباخته اقدام کنند.
از صمیم قلب جانباختن رامین عزیز را به پدر و مادر داغدارش، به همسرش شرمین، به تنها فرزندنش رامتین، به برادرانش چیا و وریا و خواهرانش رامش و رادا و مردم مبارز و مقاوم شهر سنندج تسلیت گفته و خود را در اندوه غم آنان شریک می دانیم.
شکی نیست که انتقام جانباختن رامین و مهسا(ژینا) و دیگر عزیزان جانباخته مان را با به گور سپردن جمهوری اسلامی که طلیعه های آن از یک ماه قبل از هر زمان دیگری بیشتر به چشم می خورد، خواهیم گرفت.

نابود باد جمهوری فاشیست اسلامی
زنده باد انقلاب
30مهر 1401خورشیدی