رژیم ایران طی روزهای گذشته نامهای رسمی به دولت عراق ارسال کرده و در آن خواستار تحویل یا اخراج اعضا، رهبران و خانوادههای احزاب کرد ایرانی مستقر در اقلیم کردستان عراق شده است.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، این نامه از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به سفیر عراق در تهران، تحویل داده شده است. در این نامه، مقامهای ایرانی ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی، خواستار بازنگری در توافقات پیشین میان تهران و بغداد درباره فعالیت احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان شدهاند. جمهوری اسلامی خواهان اجرای تدابیر سختگیرانهتری در قبال احزاب کرد شده است. هنوز مقامهای دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان بهطور رسمی درباره این گزارش واکنشی نشان ندادهاند.

