حزب کمونیست ایران

درپشتیبانی ازفراخوان هفته کارزار جهانی علیه اعدامها درایران

به نام زن،زندگی،آزادی

ماشین کشتاررژیم جمهوری اسلامی سرعت بیشتری گرفته است. در روزهای اخیر دژخیمان رژیم با بی پروایی و بی اعتنا به واکنش افکار عمومی متهمان را در زندانها به بالای چوبه دار میبرند  و  همزمان فشار بر زندانیان سیاسی در داخل زندانها را تشدید کرده اند.

اما همانگونه که بارها نیز شاهد بوده ایم، تشدید فشارها و اقدامات سرکوبگرانه، نه ازقدرت رژیم،بلکه ازاستیصال و ترس و وحشت، از رشد و گسترش نارضایتی و اعتراضات مردمی سرچشمه گرفته و میگیرد. تلاشهای مذبوحانه اخیر رژیم مبنی بر کشتار زندانیان راه به جایی نخواهد برد و کارگران معترض و مردم حق طلب و ستمدیده و اسثتمارشده را با  این اقدامات نمیتوان مرعوب ساخت. گسترش مقاومت زنان آزاده در مقابل حجاب اجباری،مبارزات کارگران و بازنشستگان در ماههای اخیر گواهی براین ادعاست.   بدون شک اگر هم سرکوب در مقطعی یک قدم عقب نشینی مردم را بدنبال داشته باشد،اما زمینه های عینی فوران خشم توده ها را تشدید خواهد کرد و سرانجام  “بسان آتش زیرخاکستر” مبارزات توده ای و حقطلبانه شعله خواهد کشید و با درهم کوبیدن بنای کاخ ظلم وستم جمهوری اسلامی،زمینه را برای بنای جامعه آزاد و برابر متکی به نیروی سازمانیافته و متحد و متشکل تودههای کارگر و زحمتکش و استثمارشده فراهم خواهد آورد.

حزب کمونیست ایران از فراخوان اعلام شده  برای کارزار علیه اعدام در فاصله روزهای 13 تا 20 ژانویه 2024   ( 23تا 29 دیماه (1402 پشتیبانی میکند و به نوبه خود از همه احزاب،سازمان‌ها و فعالین مبارز و مخالف رژیم میخواهد که به این حرکت بپیوندند و آنرا هرچه بیشترتقویت کنند.

مردم کردستان و سراسر کشور، کلیه تشکل‌های مدنی و مردمی و همه فعالین سیاسی و اجتماعی،خانواده‌های دادخواه،دانشجویان و زنان،کارگران و معلمان را فرا میخوانیم برای نجات جگرگوشه‌هایی که برای هدف مشترک و عادلانه همه ما به میدان آمدند و اکنون در زندان و زیر شکنجه و با اعترافات اجباری، به اعدام محکوم شده‌اند،به هر شکلی که میتوانند به این کارزار بپیوندند .

حزب کمونیست ایران

نهم ژانویه  2024

19 دیماه  1402