حزب کمونیست ایران

درگیری پلیس با مهاجران در پاریس

 

روز شنبه 22 تیر ماه، گروهی از مهاجران ساکن فرانسه که مدارک اقامتی این کشور را ندارند در برابر بنای تاریخی “پانتئون” در پاریس تجمع کردند.

به گزارش يورونيوز، گروهی از این معترضان که بیشترشان را افراد آفریقایی‌تبار تشکیل می‌دادند و خود را “جلیقه‌سیاه‌ه” می‌نامند وارد ساختمان پانتئون شده و برای مدت کوتاهی آن را به اشغال خود درآوردند.  معترضان که شمار آنها به حدود ۷۰۰ نفر می‌رسید خواستار صدرو برگه اقامت قانونی در فرانسه هستند.. نیروهای پلیس ضد شورش برای خارج کردن افراد از پانتئون به زور متوسل شده و گازاشک‌آور شلیک کردند. به گفته پلیس فرانسه، دست کم ۳۷ نفر از تظاهرکنندگان در جریان این راهپیمایی بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه شماری از معترضان در این درگیری جراحت برداشته و عده‌ای دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور بدحال شدند. برخی ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشانگر شدت خشونت پلیس در برخورد با معترضان و کتک زدن شدید آنهاست.

در خبری دیگر آمده است که روز شنبه 22 تیر ماه، جلیقه‌زردهای فرانسه برای سی و پنجمین هفته متوالی به خیابان‌های پاریس آمدند. تظاهرات جلیقه‌زردها در حالی ادامه دارد که بیش از شش هزار نفر در هفته گذشته به خیابان‌های سراسر فرانسه آمدند. به‌رغم کاهش چشمگیر شمار تظاهرکنندگان در ماه‌های گذشته، معترضان همچنان در انتقاد از سیاست‌های “امانوئل ماکرون” رئیس‌جمهوری فرانسه، به خیابان‌ها می‌آیند.