حزب کمونیست ایران

فراخوان به مارش اعتراضی (در هلند)  علیه سرکوب‌گری و جنایت‌پیشگی رژیم سرمایه‌داری اسلامی ایران

 

 

 

انسان‌های آزادی‌خواه و مبارز!

در شرایطی که مبارزات کارگران و فرودستان در اشکال مختلف رژیم سرمایه‌داری ایران را نشانه گرفته است، حاکمان سرمایه، نیروهای امنیتی، دم‌ودستگاه قضایی و جناح‌های مختلف رژیم در هماهنگی با هم‌ با توسل به ماشین سرکوب و اختناق خود، موجی از تعرض سازمان‌یافته علیه توده‌های کارگر و تهی‌دست جامعه را به‌راه انداخته‌ است. در شرایطی که مجموعه‌‌ای از پیشروترین تلاش‌گران جنبش «نان، کار آزادی، اداره شورایی» در زندان‌های مخوف جمهوری اسلامی ایران به اسارت گرفته شده‌اند، در شرایطی که صدور احکام طولانی‌مدت زندان و شلاق برای رهبران کارگری و حامیان آنها، احضار ده‌ها تن از کارگران فولاد اهواز، اخراج بیش از چهل تن از کارگران هفت‌تپه و هجوم وحشیانه‌ی اوباش سرمایه به کارگران هپکو، پیشرویِ مبارزات اجتماعی را زیر منگنه قرار داده است، در شرایطی که کولبران مرزی هرروزه مورد شلیک گلوله‌های خونین نیروهای امنیتی رژیم سرمایه‌داری قرار می‌گیرند و جانشان را به‌خاطر کسب لقمه‌ای نان می‌گیرند، در چنین شرایطی این وظیفه‌ی نیروهای انقلابی و آزادیخواه است که با همبستگی جهانی خود به حمایت از مبارزات برحق آنها به میدان بیایند و موجبات رسوایی این رژیم و محکومیت جنایت‌هایش را فراهم آورند.

کارگران و انسان‌های شریف و انقلابی!

در شرایطی که حاکمان سرمایه بر این خیال باطلند که با فضای سرکوب و اختناق، از جنبش کارگری و دیگر جنبش‌های رادیکال اجتماعی و از پیشروان و مبارزان سیاسی زهر چشم گرفته و روند پیشروی و تکامل این جنبش‌های اجتماعی را مانع شوند،این وظیفه بر دوش انسان‌های آزادیخواه و مبارز است تا فریاد آنها را به گوش هم‌طبقه‌ای‌هایشان در سراسر جهان برسانند. بنابراین، ما همه‌ی انسان‌های آزادیخواه، احزاب و سازمان‌های کارگری و کمونیستی را فرا می‌‌خوانیم تا با برپایی مارش اعتراضی در یک‌ صف متحدانه با دیگر نیروهای کارگری و انقلابی به پشتیبانی از فعالین کارگری و دیگر جنبش‌های پیشرو اجتماعی هزینه سیاسی تعرض رژیم به جنبش کارگری و آزادیخواهانه در ایران را سنگین‌تر کرده و این رژیم را هر چه بیشتر در نزد افکار عمومی رسوا کنیم.

یک‌پارچه و متحدانه به پشتیبانی از موج جدید اعتصاب و اعتراضات کارگران هفت‌تپه برخیزیم، سرکوب کارگران هپکو را قویاً محکوم کنیم. خواهان آزادی همه‌ی «بازداشت‌شدگان روز کارگر»، «زندانیان هفت‌تپه» و دیگر زندانیان سیاسی دربند باشیم. کارگران مبارز هپکو و جنبش کارگری ایران را وسیعاً حمایت کنیم. خواهان پایان‌دادن فوری به کشتار و سرکوب کولبران باشیم. پژواک صدای حق‌طلبانه‌ی آنها باشیم و در تحقق خواست «نان، کار، آزادی ـ اداره شورایی» تلاش کنیم!

 

کارگر زندانی، زندانی سیاسی، بی قید و بی‌وثیقه آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

 

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران – هلند

فعالین سازمان فدائیان( اقلیت ) – هلند

 

تاریخ و مشخصات:

زمان:                پنج‌شنبه 10 اکتبر 2019   (ساعت 2 تا 6 بعدازظهر)

14.00              تجمع جلوی پارلمان هلند در شهر دنهاخ (لاهه)

15.00              تظاهرات خیابانی تا جلو سفارت (لانه جاسوسی) رژیم اسلامی ایران