حزب کمونیست ایران

فراخوان شماره ۱۳ مرکز خیزش مردم انقلابی کردستان درخصوص مراسم‌های چهلم شهیدان کشتار جوانرود

چهلم شهیدان جوانرود و سالگرد قیام دی‌ماه ۹۶

خیزش انقلابی بر بنیان جنبش «ژن، ژیان، آزادی» کماکان با خواست مردم برای کسب آزادی در سراسر ایران ادامه دارد. در روزهای ۷ و ۸ دی به مناسبت سالگرد قیام ۱۳۹۶ و در روزهای ۹ و ۱۰ دی با برگزاری مراسم‌های چهلم شهدای کشتار جوانرود، پیرانشهر، سنندج، سقز، دهگلان، بوکان و چندین شهر دیگر می‌توان شعله‌های قیام را برافروخته نگاه داشت.

در روز ۲۸ آبان ۱۴۰۱ نیروهای کشتارگر سپاه پاسداران رژیم ایران در شهر جوانرود «عرفان کاکایی» معلم و بهاالدین ویسی نوجوان ۱۶ ساله را به قتل‌رساندند. در صبح روز دوشنبه، ۳۰ آبان نیز مردم غیور جوانرود در مراسم خاکسپاری آن دو شهید حضور به هم رساندند. در آن روز، نیروهای کشتارگر ایران با استفاده از سلاح‌های کشنده بی‌رحمانه مردم جوانرود را به گلوله بستند و مراسم را به خاک و خون کشیدند. همچنین در همان روز در شهرهای پیرانشهر، سنندج، سقز، دهگلان، بوکان و چندین شهر دیگر چندین خیزش‌گر به شهادت رسیدند که تعداد آنها دست‌کم ۱۴ تن اعلام شد. در روز یکم آذر نیز تمامی شهرها از اورمیه تا لرستان در اعتراض به کشتار خونین خیزشگران هشتمین اعتصاب عمومی گسترده را رقم زدند. ازیاد نبریم که در روز ۲۵ آبان «دانیال پابندی» نوجوان ۱۷ ساله و در ۲۶ آبان نیز «عبدالرحمان بختیاری» معلم مردمی در شهر سقز به شهادت رسیدند.

پاسداشت خون شهدا و صیانت از آن‌هاست که می‌تواند نشانگرپایبندی ما به آرمان‌ها و اهدافی باشد که آنان جان خویش را در راهش فدا کردند. این شعله‌ورتر شدن آتش خیزش مردمی است که می‌تواند روح آنان را به آرامش برساند. گذشت زمان نمی‌تواند ‍‍پایبندی به آنان را کمرنگ نموده و تصویر زنده‌ی آنان را در ذهن خیزشگران کمرنگ نماید. با صیانت از خون آن‌هاست که می‌توان مسیر و خط‌مشی خیزش و انقلاب‌مان را حفظ کنیم. این دین ما به آنها و به آزادی و انسانیت است. هویت مبارزات ما با آنان عجین گشته و این تلاش جهت گرامیداشت یاد آنان است که این هویت ما را هرچه بیشتر برجسته خواهد کرد. این آگاهی بوجود آمده و با همین آگاهی است که بر مشکلات هر دوره از خیزش و انقلاب فایق خواهیم آمد.

«مرکز خیزش مردم انقلابی کردستان» اعلام می‌دارد که ‍‍‍ ما مردم انقلابی با شرکت گسترده در مراسم‌های چهلم شهدای کشتار خونین جوانرود و شهرهای دیگر به پاس خون ریخته‌شده شهدا و احترام به آزادی، قویا خیزشمان را زنده نگاه‌می‌داریم. اعتراض و اعتصاب در مراسم‌های چهلم درحالی که مصادف است با سالگرد قیام دیماه ۹۶ وظیفه یکایک ما مردم انقلابی و آزادیخواه است. خیزش ما یک نه بزرگ به «کشتار و اعدام» است. این خیزش پرخروش در راستای تحقق یک انقلاب واقعی است و هیچگاه سرکوب نخواهد شد.

گرامی باد یاد شهدای انقلاب نوین‌مان!

شهیدان جاویدند!

زنده‌باد خیزش مردم انقلابی!

مرکز خیزش مردم انقلابی کردستان

۵ دی ۱۴۰۱