حزب کمونیست ایران

فشار مضاعف مدیران کارخانه سقزسازی ون کوردستان بر کارگران

مجموعه‌ی کارخانه‌ی سقزسازی ون، بصورت کارگاهی در زمینه‌ی آدامس طبیعی فعالیت خودرا در مجموعه‌ی کارگاهی در روستای حسن‌آباد  آغاز نموده،و اکنون بصورت کارخانه‌ایی با بیش از 100نفر کارگر و پرنسل اداری در چندین قسمت مشغول بە فعالیت میباشد.

طبق گزارشات رسیده، کارخانە ون اقدام به تقسیم کارگران در دو سالن مجزا کرده است. که این تقسیم کارگران در سالن‌های به ظاهرا مجزا، ترفندی از سوی مدیریت کارخانه برای حذف طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران میباشد، که طی سالیان متمادی توسط مدیریت کارخانه اعمال گردیده است. در طول 10سال گذشته، شرایط برای کارگران سال به سال سخت‌تر ،و طاقت‌فرساتر شده قراردادهای کار تبدیل به قرارداد موقت یک ماهه ،و سه‌ماهه گردیده است،و شرایط استخدام بسی دشوارتر، که بیشترین استخدم‌ها از آن کسانی است، که وابستگی فکری به مکتب قرآن دارند،یا مشروط به قبول این طرز تفکر و شرکت در کلاس و دوره‌های آموزشی مکتب قرآن میباشد.

گفتنی است، هرگونه انتقاد، و اعتراض نسبت به شرایط کاری و مدیریت کارخانه با جریمه‌های مختلف ازجمله انفصال از خدمت از 3 روز، تا یک ماه بدون حقوق و حق بیمه، و در بعضی موارد به اخراج ازکار منتهی میگردد. همچنین گفتنی است، تمامی امور کارخانه در دست مدیر پشتیبانی بنام “نظیف شریفی” بوده و بیشترین فشار و سختگیری از سوی نظیف شریفی و مدیر تولید قسمت آدامس که شخصی بنام “عطا نوروزی” میباشد بر کارگران تحمیل میگردد.