حزب کمونیست ایران

پرونده‌سازی علیه وکیل کارگران هفت‌تپه محکوم است !

این روزها کارگران هفت‌تپه خلع‌ید از بخش خصوصی و مالکین شرکت هفت‌تپه (اسد بیگی و رستمی) را جشن می‌گیرند، چرا که لغو خصوصی‌سازی خواست کارگران و حاصل مبارزه‌ی آنان طی پنج سال گذشته بوده است. کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با اتحاد و مبارزات چندساله‌ی خویش، از تجمعات اعتراضی تا اعتصابات طولانی، لغو خصوصی‌سازی را در راس مطالبات‌شان قرار دادند و برای آن هم هزینه های گزافی پرداختند. در این مبارزه، سندیکای هفت‌تپه و نمایندگان کارگران دائما تحت فشار و اذیت و آزار نیروهای امنیتی بودند. بسیاری از کارگران، زندانی و شکنجه و از کار اخراج شدند. و نیز تعدادی ازحامیان مبارزات هفت‌تپه دستگیر و شکنجه شدند و کسانی مثل سپیده قلیان کماکان زندانی هستند. اکنون که گام اولیه‌ی این مبارزات به ثمر رسیده است، نهادهای حکومتی علیه وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه (خانم فرزانه زبلایی) را تحت فشار قرار داده‌اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه طی اطلاعیه‌ای با عنوان «دست از پرونده‌سازی برداریداین فشارها را محکوم کرده و خاطر‌نشان کرده است: این اقدامی علیه تمامی کارگران هفت‌تپه است.

خانم فرزانه زبلایی، وکیل دلاور کارگران هفت‌تپه، با وجود فشارهای طاقت‌فرسا وکالت کارگران هفت‌تپه را به عهده گرفت ودر تمامی مراحل در رد توطئه و پرونده‌سازی برای کارگران هفت‌تپه به‌ویژه در مقابل مالکین خصوصی هفت‌تپه از هیچ تلاشی دریغ نکرد. در چنین شرایطی است که اکنون برای وکیل کارگران هفت‌تپه پروند‌ه‌سازی می‌شود. بدون شک کارگران هفت‌تپه وکیل خود را تنها نخواهند گذاشت و ما فعالین «نهادهای همبستگی با جنبش کارگری» نیز به سهم خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد. دوستان و نهادهای بین‌المللی که مبارزه‌ی برحق کارگران هفت‌تپه را به‌رسمیت می‌شناسند، قطعا از خانم فرزانه زبلایی وکیل کارگران هفت تپه نیز حمایت خواهند کرد.

13 مه 2021

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران خارج کشور

.solidarityciwm@gmail.com

           

دو خبر تکمیلی:

– مقامات قضایی طی حکمی فرزانه زیلابی را برای 6 ماه از شغل قضاوت ممنوع  کرده اند (ممنوع الکار) !

– 366 وکیل مدافع در حمایت از فرزانه زیلابی، به حکم صادره اعتراض کرده و خواهان لغو بی قید و شرط و عدم پیگرد ایشان شده اند.