حزب کمونیست ایران

کارگران، مردم آزادیخواه! اطلاعیه شماره بیست و یکم

کارگران، مردم آزادیخواه!

   اطلاعیه شماره بیست و یکم

صبح روز سه شنبه  23 مرداد ماه، عثمان اسماعیلی فعال کارگری، طی تماسی تلفنی از سوی شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز به منظور پیگیری جوابییه ی پزشکی قانونی سنندج، احضار شد؛ پس از حظور ایشان در شعبه مذکور قاضی پرونده به وی ابلاغ نموده که پزشکی قانونی سنندج تایید کرده است، شما توانایی تحمل حبس را دارید و باید به زندان برگردید. سپس وی را بازداشت و به زندان مرکزی سقز منتقل کرده اند.

انتقال مجدد عثمان اسماعیلی به زندان در حالی صورت پذیرفته که فارغ از تنگی کانال نخاع که چهار مهره وی را بشدت درگیر کرده و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد، 30 مرداد ماه می بایست برای پیگیری نتیجه آخرین عمل جراحی اش در بیمارستان فیروزگر تهران حضور پیدا کند. با توجه به انتقال مجدد ایشان به زندان ادامه پروسه ی درمان وی نیز در هاله ای از ابهام فرو می رود.

لازم به ذکر است عثمان اسماعیلی از زمان اعطای مرخصی استعلاجی در تاریخ 5 خرداد ماه سال جاری پنج بار در سنندج، مهاباد و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی اعلام می دارد انتقال مجدد وی به زندان مرکزی سقز کاملا آگاهانه صورت گرفته و نهاد های امنیتی کردستان و دادستان سقز از وخامت جسمانی نامبرده اطلاع کافی و وافی را دارند. لذا هر گونه خطری که جان عثمان اسماعیلی را تهدید کند مسئولیت آن مستقیما به عهده مسئولین امنیتی، قضایی و رییس زندان سقز می باشد. به همین خاطر خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان و تمام زندانیان سیاسی دربند در زندان های ایران هستیم.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی

مرداد ماه 1403

سخنگوی کمیته : یدالله صمدی