حزب کمونیست ایران


گسترش اعتراضات مردم علیه جمهوری اسلامی و ضرورت حمایت مالی از اقشار فقیر جامعه

در خبرها آمده بود که در شهر مهاباد تعدادی از صاحب خانه ها که املاک اجاره ای دارند ، به کرایه نشینان گفته اند که کرایه خانه دو ماه گذشته را نخواهند گرفت . تعدادی از بازاریان کردستان که در اعتصابات مکرر دو ماه گذشته شرکت داشتند قادر به پرداخت چک های بانکی به تاجران بازار در تهران و تبریز نبوده و خواهان به تعویق افتادن پرداخت  بدهی های خود شده اند . 
کارگران بیکار که با گرانی روز افزون و بالا رفتن هزینه های مسکن ، دارو ، خوراک روبرو هستند  و بدهکار بازار ، صاحب خانه و حتی داروخانه محل هستند ، از دادن بدهی های خود در زمان تعیین شده ناتوان هستند . کارگران اعتصابی که فاقد صندوقهای ذخیره برای دوران اعتصاب اند و هیچگونه پس اندازی ندارند ، در تامین نیازمندیهای خود و خانواده اشان با مشکلات جدی روبرو هستند . 
بیماران و بویژه بیماران و مردم سالخورده ای که داروهای ویژه مصرف می کنند و به خدمات پزشکی مستمر احتیاج دارند ، قادر به تامین هزینه سنگین دارو و معالجات پزشکی نیستند . هزاران نفر دستگیر و در زندان هستند و بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی قادر به تامین هزینه سفر ، تعیین وکیل و بردن مواد ضروری برای فرزندان و یا همسران و والدین خود نیستند . 
در دو ماهه گذشته و در جنبش های قبلی تعداد بسیار زیادی زخمی و یا معلول شده اند . تامین هزینه درمان و معالجه در شرایط بیکاری و گرانی فعلی به یک مشکل جدید هزاران خانواده تبدیل شده است . 
تمامی این اقشار و بخش‌های محروم و تهیدست جامعه موتور اصلی اعتراضات و اعتصابات دو ماهه اخیر در کردستان و در سطح ایران هستند . بدون تامین نیازمندی های اولیه آنها و فکر کردن جدی به راه حل های فوری و کوتاه مدت ، انرژی بخش بزرگی از معترضین و مخالفین حکومت بگونه لازم قابل استفاده نیست . 
رهبران عملی ، نهادهای مدنی ، شخصیت های قابل اعتماد و احترام مردم ، تشکل های صنفی در هر شهر و محله ای می توانند راه حل های کوتاه مدت و فوری برای این مشکلات و معضلات پیدا کنند . 
حل این مشکلات و معضلات روزمره مردم نه تنها انرژی  و نیروی بیشتری را در مقابل رژیم قرار می‌دهد ، بلکه می تواند باعث همدردی ، اتحاد و تقویت روحیه و فرهنگ انسانی در میان مردم باشد . 
با پیشرفت جنبش می توان منابع مالی و تدارکاتی لازم را از سرمایه همکاران و نهادهای حکومتی برای نیازمندیهای اولیه فعالین سیاسی و معترضین تامین کرد. اما در کوتاه مدت و در فقدان صندوق های اعتصاب و  نا موجود بودن منابع مالی برای تامین چنین نیازهای بهترین راه ممکن همان تلاش جمعی و عمومی برای حل این مشکلات عمومی است . 
مردم کردستان و دیگر بخش های ایران تجارب وسیعی در همیاری و همکاری عمومی در مواقع بحران های طبیعی از قبیل زلزله ، آتش سوزی ، سیل و غیره دارند . هم چنان در زمانی که جنگ ، اوارگی ، سرکوب و جنایات حکومتی رخ داده این مردم بوده اند که به بهترین شکل ممکن انسان دوستی ، هم سرنوشتی و همدردی خود را نشان داده اند . 
تلاش برای تامین صندوق اعتصابات ، ایجاد منابع مالی برای روزها و ماههای اضطراری ، بهترین راه ممکن در شرایط سخت مبارزاتی است 
در شرایط انقلابی و وضعیت سیاسی فعلی به راه حل‌های انقلابی ، جدید ، مردمی و خلاقی احتیاج داریم . برای تقویت صفوف مردم و بکارگیری توان موجود لازم و ضروری است که پاسخی درخور و مناسب به نیازهای واقعی و مبرم اقشار و افراد کم توان از نظر تامین نیازمندیهای اولیه آنان بدهیم .