حزب کمونیست ایران

اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران هیئت اجرای سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) : باندهای امنیتی با مسمومیت های زنجیره‌ایی از دختران دانش آموز انتقام می گیرند!

 

از نهم آذر ماه ۱۴۰۱، حملات شیمیائی سازمانیافته به مدارس دخترانه قم آغاز شده است. این حملاتِ هدایت و حمایت شده، تاکنون ۱۲۰ مدرسه دخترانه در این شهر را آلوده کرده است. از ٢۵ بهمن ماه این حملات شیمیائی به یک مدرسه در منطقه ۱۱ تهران و در ۲ اسفند ۱۴۰۱، به دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد نیز گسترش یافته است. ۲۱ دانش‌آموز این مدرسه دچار مسمومیت شدند و دست‌کم ۶۲ دانش‌آموز دیگر این مدرسه با علائم مشابه به این آمار اضافه شده و به بیمارستانی در بروجرد مراجعه کرده‌اند. تعداد مسمومیت این دانش‌آموزان هر لحظه در حال افزایش است. تاکنون در مجموع بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز دختر به بیمارستان منتقل شده اند. همه نشانه ها حاکی از گازهای سمی ناشناخته ای است که در این مدارس پخش شده است. گفته می شود این گاز های سمی از تولیدات سپاه پاسداران است که این سموم را در پرتقال تزریق و در بخاری و جاهای دیگر گذاشته تا مسمومیت ایجاد شود. از این رو، در ابتدای شروع مسمومیت، بویی شبیه عطر و بوی پرتقال گندیده و سوخته پخش می شود. این مسمومیت ها، برخلاف ادعاهای مسئولین، مسمومیتی متداول نیست و با عوارض ماندگاری چون “بی‌حسی پاها، شکم درد، سردرد و تنگی‌نفس” همراه است. بعضی از کودکان و معلمان با مشکل قلبی و تنفسی بستری شده اند.

هدف این حملات، همزمان با اوج گیری شعار «زن، زندگی، آزادی» و فعالیت های درخشان دختران دانش آموز در همبستگی با مبارزات مردم سراسر کشور، بسیار روشن است. این حملات شیمیائی انتقام گیریِ آشکاری است از دختران جوان دانش آموز که در مدارس‌شان، تظاهرات می کردند، عکس های خامنه ای و خمینی را از کلاس هایشان بیرون می ریختند، در حیاط مدارس سرود “برای” را می خواندند و در خیابان ها فریاد “آزادی” سر می دادند. تفکر داعشی ـ طالبانِ شیعیان حاکم در ایران، با هدف «ایجاد ترس و وحشت برای دختران و خانواده‌هایشان و مانع‌تراشی برای تحصیل آنان»، دست به این جنایت سازمانیافته زده است. تفکر حاکم بر کشور که ریشه در نظرات مصباح یزدی، مراد و مرشد علی خامنه ای دارد، نه تنها با تحصیل دختران مخالف است، بلکه در تلاش است که پیاده روها را زنانه ـ مردانه کند، تفکیک جنیستی را در دانشگاه ها به اجرا درآورد، کنترل حجاب را مجدداً بدست بگیرد و در یک کلام، دستاوردهای انقلاب ژینا را در هم بشکند.

چنین حملات سازمانیافته شیمیائی، بدون هماهنگی‌های گسترده و تدارکات وسیع، امکان پذیر نیست. حتی چنین اقداماتی که با جان دختران مردم سروکار دارد و میلیون ها خانواده را نگران می کند، بدون پشتوانه فتوای فقهی نیز در جمهوری اسلامی قابل تصور نیست. تجربه قتل های زنجیره ای روشنفکران در دهه ۷۰ و اسیدپاشی های ددمنشانه اصفهان به خوبی نشان داده است که پشت چنین اقداماتی هم فتوای فقهیِ روشن و هم شبکه های سازمانیافته امنیتی قرار دارند. از این رو، تصور این که عده ای “خودسر” یا جوانان و گروه‌های مذهبی تندرو با افکار طالبانی به مدت سه ماه با حملات شیمیائی خود ده‌ها مدرسه، دانش آموزان و اولیای آنها و افکار عمومی را به گروگان بگیرند، تصوری ساده لوحانه است. این جنایت قطعاً توسط باندهای سازمانیافته سازمان های امنیتی، برنامه ریزی، تدارک و اجرا می شود. تلاش مدیران مدارس، حراست مدارس، نیروهای انتظامی، قوه قضائیه و سازمان ها و نهادهای امنیتی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت و تهدیدات مکرر خانواده ها به عدم رسانه ای کردن آن، دلیل روشنی از برنامه ریزی حکومتی است.

ما به عنوان جریانات کمونیست بر این نظریم که چنین جنایاتی در جمهوری اسلامی، بدون سازماندهی روشن توسط باندهای سازمانیافه فاشیستی درون سازمان های امنیتی و حمایت و پشتیبانی گسترده از آن ها، امکان پذیر نیست. افشای حملات شیمیائی به دختران دانش آموز، دیگر کافی نیست، می توان و باید از این امر به مجامع سازمان بهداشت جهانی شکایت برد و حساسیت چنین نهادهایی را برانگیخت و از این طریق فشار بر جنایتکاران جمهوری اسلامی را افزایش داد.

از تشکل های فمنیست، چپ، مترقی و دمکرات ایرانی در سراسر جهان تقاضا می کنیم:

ـ امکانات خود در کشورهای محل سکونت خود برای افشای این جنایت را به کار گیرند؛

ـ سازمان ها و نهادهای مردم نهاد مدافع حقوق کودکان را نسبت به این حملات شیمیائی آگاه سازند؛

ـ سندیکاهای معلمان کشورهای محل سکونت خود را نسبت به مسمومیت های زنجیره ای حساس کرده و از آنها بخواهند به این جنایات سازمانیافته واکنش مناسب نشان دهند.

ـ در تظاهرات و گردهمآئی های منظم خود در حمایت از جنبش شکوهمند «زن، زندگی، آزادی»، اهداف انتقام گیری از دختران جوان دانش آموز را به اطلاع افکار عمومی کشورهای محل سکونت خود برسانند.

اجازه ندهیم از دختران جوان کشورمان انتقام بگیرند!

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

هیئت اجرائی سازما ن کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ برابر با ۲۴ فوريه ۲۰۲۳