حزب کمونیست ایران

ضد حمله جدید رژیم علیه زنان را با نیروی متحد زنان و مردان آزاده درهم بشکنیم

اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران و هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)  

ضد حمله جدید رژیم علیه زنان را با نیروی متحد زنان و مردان آزاده درهم بشکنیم

مسموم سازی دانش آموزانِ مدارس دخترانه در شهر های مختلف ایران همچنان ادامه دارد.آخرین خبرها حاکی است که در شهر سقز به 6 مدرسه، در اردبیل به 5 مدرسه، در کامیاران به دو مدرسه، در دیواندره به دو مدرسه، در نقده به دو مدرسه،  در سنندج، اورمیه، تبریز،  هفتگل و پردیس به یک مدرسه با گازهای سمی حمله شده است. در نتیجه این اقدامات جنایتکارانه تاکنون بیش از یکصد و پنجاه دانش آموز دختردیگربه بیمارستان منتقل شده اند، که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.  کارو پشابادی کودک دانش‌آموز اهل کامیاران و ساکن تهران، که بر اثر حمله شیمیایی به مدرسه مسموم شده بود، روز جمعه ١٨ فروردین ۱۴۰٢ در بیمارستان میلاد تهران جانباخت. پیکر این کودک جانباخته روز شنبه ١٩ فروردین ماه ۱۴۰٢ در روستای “پشاباد” از توابع کامیاران به خاک سپرده شد.

بدین ترتیب رژِیم از دختران و زنانی که آپارتاید جنسی و تبعیض نهادینه علیه زنان را نمی پذیرند انتقام میگیرد، و یک جنگ تمام عیار روانی و فیزیکی علیه مردم راه انداخته است . بدون پرده پوشی به زنان و به مردم میگوید یا تن به سیاستهای ارتجاعی اسلامی شده بدهید و یا امنیت جانی و روانی ندارید. در کنار این اقدامات جنایتکارانه خبر از تصویب قوانینی در مجلس اسلامی می رسد که به موجب آن می خواهند زنان آزاده و جسوری را که حجاب این نماد، بردگی و بی حقوقی، خود را به دور می اندازند ، تحت محرومیت های اجتماعی بیشتری قرار دهند.

آخوندها، عناصر افراطی‌تر جریانات مذهبی، رسانه های حکومتی که یکی از ستونهای اقتدار خود را فرو ریخته می بینند،  حمله و توهین به زنان از سویی و مخالفت با عقب نشینی موقتی حکومت درمقابل زنان را از هر سو آغاز کرده اند. امامان جمعه، رسانه های حکومتی، دستگاههای امنیتی و قضایی، وزارت کشور، مافیای دور و بر خامنه ای جنگ با زنان را علنی کرده اند. 

بستن صدها مغازه، غرفه، فروشگاه، مرکز خرید، کافه رستوران، تفریحگاه و اماکن تاریخی گردشگری، که در آن زنان آزادپوش در کنار مردان همراه و همگام شان حضور داشته اند، بخشی دیگر از اقدامات رژیم هستند. همه این اقدامات که مهر سراسیمگی برخود دارند، قبل از هر چیز  نشانۀ شکست سیاست های رژیم درزمینه تحمیل سیاست ورشکسته یکسان سازی پوشش تحت عنوان “حجاب وعفاف” بوده است.

چهل و چهار سال است حکومت اسلامی جنگی آشکار و پنهان علیه زنان ایران را به پیش می برد. زنان هم  در تمام این مدت در مقابل این تبعیض نهادینه شده و سیستماتیک رژیم اسلامی مقاومت کرده اند.  اما در هفت ماه گذشته و در انقلاب ژینا با شعار محوری:”زن ، زندگی ، آزادی” ، این مقاومت ابعاد اجتماعی گسترده ای یافت. در این دوره عملا میادین و اماکن عمومی، مدارس و دانشکاهها ، محلات و خیابانها،  به میدان رویاروئی رژیم مرتجع حاکم و زنان و مردان آزاده تبدیل شدند. در این نبرد حق طلبانه، توازن قوا میان مردم و حکومت، به نفع زنان تغییر کرد و موج عظیمی از مردان برابری طلب هم به حمایت از زنان بر خاستند. روسری ها سوزانده شدند، عمامه آخوندها به سطل آشغالها ریخته شد. دختران و زنان، موی افشان دست به رقص و شادی زدند.

تلاش رژیم اسلامی برای بازپس گیری این دست آوردها را می توان درهم شکست. جامعه ایران با انقلاب ژینا و در نتیجه دهها سال مقاومت در برابر این رژیم و قوانین ارتجاعی آن ، اکنون به مرحله جدیدی قدم نهاده است. ملزومات مادی و شرایط اجتماعی پیروزی فراهم است. باید از دست آوردهای کسب شده دفاع کرد و خود را برای پیشروی های بعدی آماده ساخت. بدون شک پیروزی در نبرد علیه تحمیل حجاب اجباری،انقلاب مردم ایران را یک گام بلند به جلو خواهد برد.

 در همین رابطه لازم است جانیان مسموم سازی، همچون بسیجی حمله کننده به زنان آزاده در شاندیز مشهد، شناخته شده و به مردم معرفی گردند، تا دیگر کسی جرات نکند زنان، دختران و نوجوانان ما را هدف اینگونه اقدامات ضد انسانی قرار دهد. اعتراض و مبارزه عمومی علیه مسموم سازی، که در تداوم حرکات انقلابی جاری صورت می گیرد، تنها راه جلوگیری از تداوم مسموم سازی ها است.معلمان مبارز شهر سقز با اعتصاب و تحصن خود، هم اکنون صفحه جدیدی از این مبارزه را گشوده اند. از چنین حرکتهائی باید پشتیبانی کرد و آن ها را باید  گسترش داد.

حکومت جنایتکار اسلامی ۴۴ سال است ابتدائی ترین حقوق انسانی زنان را از آنها سلب کرده است، امروز که در مقابل مبارزات زنان و مردان آزادیحواه و برابری طلب، موقتاً عقب نشیبنی کرده است، برای جبران این عقب نشینی، در تدارک برپائی یک جنگ علنی بر علیه زنان است. 

 برای حفظ و گسترش دست‌آوردهای تاکنونی، برای جلوگیری از تداوم خشونت دولتی و جنایات حاکمان رژیم اسلامی، چاره ای جز مبارزه و مقاومت توده ای و همه گیر نداریم . تنها قدرت مردمِ متحد و مصمم، این رژیم هار را ناچار به عقب نشینی بیشتر و شکست نهایی خواهد کرد .تامین برابری زن و مرد در همه شئون کار و زندگی، در اداره امور جامعه و در خانواده که لغو حجاب اجباری تنها یکی از جلوه های آن است، نبردی است که تا پیروزی نهائی متوقف نخواهد شد. پایان دادن به حکومت مذهبی و برقراری آزادی و برابری واقعی خواست عمومی و میلیونی  کارگران و زحمتکشان و مردم در همه ایران است .

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) و حزب کمونیست ایران

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

سه شنبه  24 فروردين ۱۴۰۲ برابر با   ۱۱ آوريل ۲۰۲۳