حزب کمونیست ایران

فراخوان کمیته مرکزی کومەله: صدای اعتراض خود علیه مسموم کردن دانش آموزان را بلندتر کنید

 

مسموم سازی دانش آموزانِ مدارس دخترانه همچنان ادامه دارد و طی روزهای اخیر در شهرهای کردستان گسترش بیشتری یافته است. شهر سقز با گزارش حمله به 6 مدرسه و اردبیل با پنج مدرسه، بیشترین آمار مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز را داشتند. ویدیوها و خبرهایی هم از حمله شیمیایی به دو مدرسه در دیواندره، دو مدرسه در نقده، یک مدرسه در سنندج، یک مدرسه در ارومیه، یک مدرسه در هفتگِل استان خوزستان و یک مدرسه هم در پردیس استان تهران منتشر شد. در نتیجه این اقدامات جنایتکارانه تاکنون بیش از یکصد دانش آموز به بیمارستان منتقل شده اند که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داده است كه‌ کارو پشابادی کودک دانش‌آموز اهل کامیاران در استان کردستان و ساکن تهران، که بر اثر حمله شیمیایی به مدرسه مسموم شده بود، روز جمعه ١٨ فروردین ۱۴۰٢ در بیمارستان میلاد تهران جانباخت. پیکر این کودک جانباخته روز شنبه ١٩ فروردین ماه ۱۴۰٢ در روستای “پشاباد” از توابع کامیاران به خاک سپرده شد.

حملات جنایتکارانه اخیر، که بیشتر مدارس دخترانه در کردستان را در برگرفته، معترض ترین و رزمنده ترین دختران را هدف قرار داده است. همانطور که گزارش ها نشان می دهند بیشترین حمله مسموم سازی در شهر سقز انجام گرفته که نخستین جرقه خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” با رمز “ژینا” در آنجا زده شد. این خیزش به انقلابی منتهی گردید که بیش از شش ماه و نیم است ادامه دارد و هم آوازی فعال میلیون ها کارگر مهاجر و پناهنده ایرانی و پیشروان زن و مرد در کشورهای مختلف جهان را نیز جلب کرده است.

خامنه ای روز 15 اسفند 1401 تحت فشار مبارزاتی و اعتراضات گسترده داخلی و خارجی، افسار آتش به اختیاران در مسموم کردن دانش آموزان (بویژه دختر) و دانشجویان را کشید. از آنجا که صدها هزار زن و دختر، علیرغم تمام تلاش های سرکوبگرانه رژیم، بنا به تمایل خود لباس پوشیده و در اماکن عمومی ظاهر شدند، او دوباره جانیان را آزاد گذاشته تا به مسموم سازی دانش آموزان دختر ادامه دهند. 

حرکت زبونانه مسموم سازی سازمان یافته از جانب مزدوران رژیم مورد اعتراض و عکس العمل مبارزاتی والدین دانش آموزان و زنان و مردان آزاده قرار گرفته است. برای نمونه در سقز والدین و مردم در مقابل مدرسه معراج دست به اعتراض زدند. آنها یورش مامورین همیشه حاضر در صحنه جنایات را خنثی کرده و خواهان شناسائی آمران و عاملان جنایت گردیدند. 

كومه‌له روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای یورش تروریستی جمهوری اسلامی و باندها مافیائی آن علیه دختران دانش آموز را به شدت محکوم کرد. کومەله در این اطلاعیه از توده های مردم کردستان دعوت می کند تا اعتراضات والدین و زنان و مردان آزاده در سقز را الگو قرار داده و آنرا گسترش دهند. در این اطلاعیه تاکید شده است که نباید در مقابل این جنایت سازمان یافته ساکت نشست. عکس العمل های مبارزاتی در شرایط سیاسی موجود و بر متن ناتوانی همه جانبه و روزافزون جمهوری اسلامی می تواند توسعه یافته و باند حاکم و شخص خامنه ای را ناچار کنند تا “آتش به اختیاران” مزدور را موقتاً هم که شده دعوت به عقب نشنی کند. 

لازم است جانیان مسموم سازی، همچون بسیجی حمله کننده به زنان آزاده در شاندیز مشهد، شناخته شده و برای تنبیه شدن به مردم معرفی گردند، تا دیگر کسی جرات نکند زنان، دختران و نوجوانان ما را هدف اینگونه اقدامات جنایتکارانه قرار دهد. اعتراض و مبارزه عمومی علیه مسموم سازی، که در تداوم حرکات انقلابی موجود در ایران صورت می گیرد، تنها راه جلوگیری از تداوم مسموم سازی ها بوده و انقلاب مردم ایران را یک گام به جلو خواهد برد.