حزب کمونیست ایران

ضربات برای درهم کوبیدن نیروهای پوسیده رژیم باید سنگین تر شود

احمدرضا رادان، فرمانده بدنام نیروهای انتظامی روز دوشنبه ۶ شهریور ترس خود و بقیه کاربدستان رژیم از شعله ورتر شدن جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” را بیان کرد. او در عین حال اذعان نمود که نیروهای پلیس توسط به قول او دشمنان در معرض تضعیف هستند.او پرسنل را تهدید کرد که هر کدام از آنان جرایم عمدی مرتکب شوند، به شدت با آنها برخورد می‌شود.منظور او از جرایم عمدی سرپیچی از دستورات فرماندهان به هنگام رویاروئی محتوم با معترضین زن و مرد می باشد.

رادان، در سخنانش وحشتی را که منعکس میکند ناشی از این حقیقت است که در گرماگرم جنبش انقلابی ژینا بخشی از نیروهای مسلح از فرامین فرماندهان سرکوبگر سرپیچی کرده و از تیراندازی به معترضین انقلابی خوداری کردند.اطلاعات درز کرده به رسانه ها در ماه اسفند ۱۴۰۱ این واقعیت را تایید میکند.این اطلاعات متعلق به جلسه ای چهار ساعته ای بود که در دی ماه آن سال برگزار گردید.در آن جلسه ۵۸ فرمانده سپاه واقعیات تکان دهنده ای را به خامنه ای گزارش کردند.این اطلاعات که در ۴۴ صفحه تنظیم شده است توسط گروه هکری ایرانی «بلک ریوارد»» کشف و انتشار یافته است.

طبق سند مذکور در آن جلسه فرمانده “سپاه تهران بزرگ” گفته بود:

بعضی از سربازان وظیفه یا کادرهای نظامی سپاه، به جای انجام فرامین مافوق، “نگاه‌شان به خیابان بود. از”فرمانده “سپاه ناحیه امام حسین کرج” نقل شده که چند سرباز وظیفه و یک ستوان،سهمیه انبار سپاه استان البرز را بین مردم فقیر کرج تقسیم کردند و حتی اعضای خانواده‌های افسران ارشد به معترضان پیوسته و بازداشت شده‌اند.طبق سند درز کرده، فرمانده “سپاه فجر” فارس نیز بحران عقیدتی در نیروهای استان و استعفای بیش از دو هزار نفر تا میانه دی ماه را تایید کرده است. فرمانده سپاه استان مرکزی هم گفته است که اعتقاد نیروهایش به نظام نصف شده است. او گفته: “نیروی تحت امر من روبرویم سر صف صبحگاهی می‌ایستد، اعتراض می‌کنند، بازداشت می‌شوند، دادگاهی می‌شوند اما خم به ابرو نمی‌آورند.”

یکی دیگر اظهار داشته که در بخش‌های مختلف سپاه آمار‌هایی بین ۱۲ تا ۶۸ درصد ریزش گزارش شده است.در خلال این جلسه فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، افشا کرده که از زمان آغاز اعتراضات تا نیمه دی، حداقل سه‌بار شاهد تمرد از دستور و اقدام خودسر به معنی اقدام به آتش كردن توپخانه برای هدف گرفتن اهدافی در تهران بوده است،از جمله هدف قرار دادن «بيت رهبری». در این جلسه فرمانده سپاه فجر شیراز تاکید کرده که بخشی از نیروهایش اعتراضات را مشروع می‌دانند و گفت: «عده‌ای از نيروهای من تجهیزات خود را زمين گذاشته و اعلام كردند معترضین بر حق هستند.» در همین رابطه فرمانده سپاه زاهدان، با اشاره به بحران اقتصادی در استان سیستان‌و‌بلوچستان گفته است: «وقتی نیروی تحت امر من می‌آيد در دفترم و ساعت روی دست پسر آقای شمخانی را نشان می‌دهد و به من می‌گويد قيمت اين ساعت اندازه چهار سال خدمت من در نیروهای مسلح است،من فرمانده نمی‌توانم پاسخی بدهم.»

«قدرت الله كريميان»، جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در ادامه در اعتراض به رفتارهای علی شمخانی گفت: «هر روز ما نامه از آقای برادر شمخانی دريافت می‌كنيم كه شهر را آرام كنيد،بزنيد و آرام كنيد. بزنيم؟ چگونه بزنيم؟ مردم را نمی‌شود زد. مردمند.”

نزدیک شدن به سالگرد جانباختن ژینا امینی و خاکسپاری پیکر او و شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی” خواب از چشم سران رژیم و دارودسته ای مثل رادان ربوده است. اینها دست شان به خون جوانان دختر و پسر و معترضین آزادیخواه آلوده است.آنها، که از درون حکومت اسلامی خبر دارند،میدانند که رژیمشان پوسیده،نیروهایش فرسوده و فرماندهان و کاربدستانش مستاصل هستند.آنها بر اساس مقاومت های فداکارانه مردم خشمگین و انقلابی ایران مطلع اند که این مردم شجاع مصمم هستند جمهوری اسلامی را به گور بسپارند.این واقعیت آنها را دچار کابوس تلخی کرده است. انقلاب سیاسی و اجتماعی ژینا کابوس این جانیان را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.