حزب کمونیست ایران

موج جدید مهاجرت پرستاران و پزشکان از ایران

موج جدیدی از مهاجرت پرستاران از ایران در جریان است. دبیرکل خانه پرستار، از نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی در گفتگو با روزنامه سازندگی چاپ تهران گفته است: ” سالانه بیش از سه هزار پرستار از ایران مهاجرت می کنند. نائب رئیس سازمان نظام پزشکی هم می گوید: ” سال گذشته 3 تا 4 هزار پزشک ایران را ترک کرده اند.

این مهاجرت اساسا دلیل اقتصادی دارد. پائین بودن  سطح حقوقها  که غالبا بطور مرتب هم پرداخت نمی شود، فشار کاری بسیار زیاد، نبود تجهیزات  و امکانات پزشکی، و غیره از جمله  دلایل مهاجرت پرستاران از ایران هستند. این در حالی است که بنا به اعتراف کارگزاران رژِیم، ایران برای سال جاری به 100 هزار پرستار جدید نیاز دارد.

ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی یکی از کانون های مهاجر خیز جهان است. اگر چه هنوز اکثریت مهاجرت کنندگان از ایران را پناهندگان سیاسی، جوانان بیکار جویای کار تشکیل می دهند، اما اینک حتی مقامات رژیم از بحران مهاجرت پزشکان ، پرستاران ، روزنامه نگاران و هنرمندان ، ورزشکاران ، فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها و حتی صاحبان سرمایه  سخن می گویند . آمار دقیق تعداد مهاجرین را به آسانی نمی توان بدست آورد و آمارهای موجود بیش از 5 ملیون مهاجر دوره حکومت اسلامی را نشان می‌دهند.

مهاجران و پناهندگان سیاسی از استبداد، سرکوب، تبعیض، فقدان شرایط انسانی زندگی،در جستجوی امنیت و شرایط بهتر زندگی برای خود و خانواده هایشان ایران را ترک می کنند. خارج شدن از کشور از کانال های غیر رسمی امر بسیار دشواری است. بیشتر آنها هست و نیست خود را می فروشندتا هزینه فرار و خارج شدن از کشور را تامین کنند و صدها هزار نفر از این جمعیت مهاجر در کشورهای همسایه ایران از جمله در ترکیه ، عراق ، گرجستان، هندوستان، پاکستان و حتی افغانستان در شرایط بسیار دشواری منتظر رفتن به کشورهای غربی هستند. تعدادی از این مهاجران و پناهندگان متاسفانه به مقصد نخواهند رسید و با مرگ در دریاها ، در زیر ماشین های سنگینی که مخفی شده و حتی در یخچالها حمل مواد غذایی و یا در دشت‌ها و جنگل ها جان می‌دهند.

اما بخشی از جمعیت مهاجر ایران نیروی تحصیل کرده و متخصص هستند، که اصطلاحا به فرار مغزها و نخبگان رشته های مختلف مشهور هستند. تنها در کشور امریکا بیش از نه هزار پزشک ایرانی مشغول بکار هستند ، تعداد متخصصین رشته های دیگر به بیش از یک ملیون نفر تخمین زده می شود. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی شرکت تحلیل داده‌های “استاتیس”، یک سوم ایرانی‌ها اگر فرصت مهاجرت برایشان فراهم شود از ایران مهاجرت می‌کنند. این رقم در میان جوانان، یعنی افراد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۹ درصد است.

رژیم اسلامی ایران را به جهنمی واقعی برای بخش بزرگی از جمعیت ایران تبدیل کرده است . رشد روز افزون مهاجرت ناشی از ورشکستگی سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی مدل حکومت اسلامی در ایران است . با سرنگونی این حکومت مرتجع ملیونها مهاجر که بدلایل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ناچار به مهاجرت شده اند با تجارب وسیع و امکانات گسترده ای که بدست آورده اند می توانند در بازسازی کشور و بنیاد نهادن نظامی آزاد و برابر و مرفه آینده، نقش جدی و موثری داشته باشند .

کاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با سایت « دیدبان ایران » گفته بود: « افرادی که به دنبال امیال شخصی‌خودشان هستند، کشور‌های دیگر هست، می‌توانند از ایران بروند». در پاسخ به این مرتجع ضد مردم باید گفت: کارگران و زحمتکشان،معلمین، بازنشستگان، زنان، مردم کردستان، هنرمندان و شاعران، دانشجویان و استادان دانشگاه و غیره که همگی از رژیم اسلامی بیزارند،از ایران به کجا و چگونه و چرا بروند؟ این کشور به مردم آن تعلق دارد و اگر کسی باید از ایران بیرون برود این اشغالگران و جنایتکاران و امثال کاظم موسوی هستند، آنهایی که مردم ایران را به فقر و فلاکت و بی حقوقی کشانده اند باید در پیشگاه عدالت مردم  ایران به محاکمه کشیده شوند و سزای شایسته خود را دریافت کنند. هم چنانکه ایران به خانواده سلطنتی تعلق نداشت و شاه و دار و دسته اش ناچار به فرار از ایران شدند، این کشور به آخوندهای فاسد، دزد و مرتجع و به حاکمان جنایتکار اسلامی تعلق ندارد و دیر نیست آنروزی که باند حاکم فعلی ایران از دست مردم به پا خواسته و ستم دیده ایران ناچار به فرار شده و یا بهای سنگینی برای حدود نیم قرن جنایت و بربریت خود پرداخت کنند.