حزب کمونیست ایران

نه تشدید سرکوب و نه تقیه در دیپلماسی رژیم اسلامی را نجات نخواهد داد

جمهوری اسلامی اقدامات سرکوبگرانه جهت به تسلیم کشاندن زنان، کارگران معلمان ،بازنشستگان و کنشگران، فعالان حقوق ملی و مدنی را تشدید کرده است. تنها در ماه اردیبهشت زنان بسیاری مورد آزار قرار گرفته، صدها مغازه به خاطر تن ندادن به محدودیت های اسلامی در میدان روزه و حجاب اجباری پلمپ گردیده، صدها نفر اعدام شده و تعداد زیادی بازداشت و روانه زندان های مخوف شده اند. اینهم لیستی از دستگیر شدگان اردیبهشت ماه:

در 11 اردیبهشت، روز جهانی کارگر، شماری مبارز دستگیر شده که عطا باباخانی از اعضای قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد و مسعود فرهیخته، معلم و فعال صنفی در میانشان بوده اند. در 12 اردیبهشت، روز معلم، فرزانه ناظران پور، مربی و مولف کتب هنر، با ۲۸ سال سابقه خدمت بازداشت گردید. روز دوشنبه 18 اردیبهشت، تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور مورد یورش نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت و تعدادی از کارگران بازنشسته حق طلب دستگیر شدند. روز سه شنبه 19 اردیبهشت خبر دستگیری عاتکه و آرزو رجبی در مشهد منتشر گردید. در جریان تجمع اعتراضی و حق‌طلبانه معلمان سنندج در روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماموران دو نفر از معلمان به نامهای فرزاد صفی‌خانپور و فاتح عثمانی را بازداشت و روانه زندان کردند. در همین روز فاطمه (مژگان) تدریسی در تجمع فرهنگیان در میدان بهارستان بازداشت گردید. ماموران در روز شنبه شب(23 اردیبهشت) 8 فعال کارگری را منطقه پارس جنوبی را دستگیر کردند. شامگاه چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه، هاجر سعیدی، عبدالله خیرآبادی، کمال کریمی، شادمان عبدی، حبیب‌الله کریمی، خبات محمودی، سیروان محمودی و اقبال پیشکاری، از فعالان کارگری سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این فعالان کارگری برای گرامیداشت یاد هومن عبداللهی، از جانباختگان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی به منزل پدری وی رفته بودند که نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی با یورش به منزل فرشید عبداللهی، با توسل به خشونت آنان را بازداشت کردند. روز پنج‌شنبه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه، برهان سعیدی، فعال کارگری اهل سنندج پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه، اقبال شعبانی، فعال کارگری اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه، “آرمان نصرپور” ٢٧ ساله اهل شهر دهگلان بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات در روز 29 اردیبهشت در‌ شهر فنوج چهار نوجوان بلوچ را پس از بازداشت توام با ضرب‌و‌جرح، به مکانی نامعلوم منتقل کردند. از میان این بازداشت‌شدگان هویت دو نفر از آن‌ها به نام‌های «آرمان اربابی»، ۱۷ ساله فرزند احمد و «نیما اربابی»، ۱۷ ساله فرزند جان محمد، مشخص شده است. هم‌زمان اعلام شد که تعدادی از جوانان بلوچ نیز روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به دست ماموران لباس‌شخصی در بلوار کشاورز شهر زاهدان بازداشت شدند.

همزمان با تشدید سرکوب های وحشیانه در داخل، که نقطه اوج آن اعدام سه فرزند دلاور خلق صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی بود، خامنه در روز 30 اردیبهشت خود را برای نوشیدن یک جام زهر دیگر آماده کرد. او، با این تصور پوج که سرکوب ها مردم را به تسلیم کشانده، به ماموران وزارت خارجه رهنمود داد در مذاکرات پنهانی با آمریکا تقیه به کار برند. این جمله به زبان آخوندی به معنای تسلیم به خواست طرف مقابل در حالی است که در دل به آن باور ندارند. توهم خام اندیشانه خامنه ای به تسلیم مردم در برابر واقعیات سرسخت رنگ باخته و بیشتر هم می بازد. در همین اردیبهشت که رژیم با نهایت توحش به جان کارگران، زنان و جوانان افتاد جامعه شاهد تداوم اعتصابات شکوهمند نفتگران و سایر کارگران حق طلب، کارزار وسیع برای نجات سه قربانی پرونده خانه اصفهان و اعتراضات گسترده پس از اعدام بزدلانه آنها و رادیکال شدن شعار ها در جمعه های بلوچستان و شروع تجمعات شبانه در چند شهر بوده است.