حزب کمونیست ایران

کشتار مردم غزه از سوی دولت اسرائیل با یک ابراز اراده جهانی می تواند متوقف شود

جنایات دولت اسرائیل با سبعیتی وصف ناپذیر بر علیه مردم فلسطینی در باریکه غزه همچنان ادامه دارد. جانباختگان این وحشیگری از ۱۱ هزار نفر گذشته اند. بیش از چهار هزار کودک کشته شده اند. بیش از ۳۰ هزار نفر زخمی در منطقه ایکه معدود بیمارستانهای باقیمانده آن هم از حملات بمب افکن های اسرائیلی در امان نیستند، روی دست این مردم باقیمانده اند، از درد به خود می پیچند و مرگ تدریجی خود را انتظار می کشند. ۴۵ درصدساختمانهای شهر ویران شده اند و بقیه هم غیر قابل سکونت شده اند. تا کنون یک و نیم ملیون نفر در همین باریکه محدود آواره شده اند و در هیچ جا جانپناهی ندارند.

۹۵ درصد مردم به آب سالم دسترسی ندارند و  خطرشیوع بیماریهای عفونی هم از جمله وبا و حصبه در میان آوارگان و هم در میان مردمیکه راه فراری ندارند افزایش یافته است. خطر یک فاجعه قریب الوقوع بهداشتی در یک قدمی قرار گرفته است.  کمیته بین المللی نجات که فعالین آن دست اندرکار تخفیف آلام مردم غزه هستند می گوید: « کمبود سوخت روند جمع ‌آوری زباله‌ها را مختل کرده و باعث تعطیلی کارخانه‌های تصفیه و نمک‌زدایی از آب شده است؛ مسئله‌ای که زمینه گسترش قابل توجه بیماری‌های ناشی از عفونت‌های باکتریایی مانند اسهال را فراهم کرده است به نحوی که از اواسط اکتبرتاکنون بیش از ۳۳هزار نفر در غزه به این بیماری مبتلا شده‌اند.» سازمان جهانی بهداشت میگوید با آوارگی نزدیک به ۱.۵میلیون نفر در سراسر غزه، ازدحام و شلوغی بیش از حد در مراکزبهداشتی و پناهگاه‌ها خطر انتقال بیماری‌های عفونی را افزایش داده است. مقامات محلی اداره شهر غزه می گویند:بهداشت نوار غزه دچار فروپاشی کامل شده و بمباران‌ها تمامی مراکز، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مراکز کمک رسانی را هدف قرار می‌دهد. دولت اسرائیل کرانه باختری رود اردن را نیز در محور جنایتکاری خود بر علیه مردم فلسطین قرار داده است. از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی، در کرانه‌ی باختری در حملات ارتش اسرائیل به اردوگاههای پناهندگان در ساحل غربی به قتل رسیده‌اند،که حداقل ۵ تن از آنان کودک زیر ۱۵ سال بوده اند و بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی در همین منطقه بازداشت شده اند.

علاوه بر چند اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی آن دو کنفرانس بین المللی در پاریس و در قاهره نتوانسته اند رژیم نژادپرست و جنایتکار اسرائیل را حتی برای آتش بسی چند ساعته که به گروههای امداد امکان بدهد به یاری مردم بشتابند وادار سازند.  حتی دولت آمریکا که همه قطعنامه های سازمان ملل را در مورد آتش بس وتو کرده است، ادعا می کند که تلاشهایش برای توقف چهار ساعته بمبارانها هم ناکام مانده است.

دولت آمریکا و متحدانش در شرایطی که جهان شاهد یک نسل کشی بی سابقه در غزه است، همچنان به حمایت بی چون و چرا از حکومت دست راستی بنیامین نتانیاهو ادامه می دهند، برای کشتار بیشتر مردم بی دفاع فلسطین تسلیحات کشتار جمعی ارسال می کنند، آتش بس بشر دوستانه را وتو می کنند، تظاهرات جنبشهای طرفدار صلح را غیرقانونی اعلام می کنند، از قطع آب، برق، غذا و دارو برای فلسطینی ها حمایت می کنند و همه این جنایتهای جنگی را تحت عنوان “حق دفاع از خود دولت اسرائیل” توجیه می نمایند. همه دولت هائی که به بهانه وجود جریان اسلامی مرتجع حماس در نوار غزه چشمان خود را بر وحشیگری رژیم تا دندان مسلح و شوونیست اسرائیل می بندند، شریک این جنایت تاریخی علیه ملت فلسطین هستند.

جنایت علیه بشریت در غزه در شرایطی امه دارد که فاجعه نسل کشی در فلسطین وجدانهای بیدار در سطح جهان را به حرکت در آورده است.درچند هفته گذشته شاهد اعتراضات اجتماعی وسیعی درکشورهای مختلف بوده ایم. ملیونها نفر در سراسر جهان به خیابانها آمده اند و یک صدا خواهان قطع فوری جنگ و جلوگیری از نسل کشی توسط رژیم اسرائیل شده اند.  اگردولتهای امپریالیستی و سران دولتهای مرتجع عرب منطقه نه می خواهند و نه می توانند دولت اسرائیل را وادار کنند که این نسل کشی را متوقف کند، در این صورت راهی نیست جز اینکه مردم شریف در منطقه و در سراسر جهان دولتها را تحت فشار بگذارند که دست از حمایت آشکار و شرمگینانه دولت نژادپرست اسرائیل بردارند تا دولت اسرائیل تحت فشار قرار بگیرد.  کشتار مردم غزه از سوی دولت اسرائیل با یک ابراز اراده جهانی می تواند متوقف شود.