حزب کمونیست ایران

ضرورت ساقط کردن کابینه نتانیاهو جهت هموار کردن راه همزیستی مسالمت آمیز دو ملت اسرائیل و فلسطین

سازمان بهداشت جهانی در روز یکشنبه دهم دسامبر، برابر با ۱۹ آذر، در نشستی اضطراری با حضور همه ۳۴ عضو آن و به اتفاق آراء قطعنامه ای را تصویب کرد و در آن خواستار توقف فوری حملات ارتش اسرائیل به فلسطینیان در غزه شد.

سازمان مذکور در قطعنامه خویش خواستار توقف فوری جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان و «گذر فوری، مستمر و بدون مانع کمک‌های انسان‌دوستانه» به غزه شد.قطعنامه از «ویرانی و کشتار وسیع» در غزه ابراز «نگرانی بسیار عمیق» کرده و دادن اجازه خروج بیماران و همچنین تهیه و دسترسی به دارو و خدمات و تجهیزات پزشکی را درخواست کرد.پیش از این نشست، تدروس آدانوم ، رئیس این سازمان، تأثیرجنگ بر سلامت ساکنان غزه را «فاجعه‌بار» خواند و گفت: «سیستم درمانی غزه به زانو درآمده و در حال فروپاشی است.» او وضعیت بهداشتی غزه را بشدت مستعد شیوع بیماری‌های عفونی دانست و گفت از ۳۶ بیمارستان اصلی تنها ۱۴ بیمارستان، آن هم تا حدی امکان پذیرش بیمار را دارند. معاون برنامه غذای سازمان ملل یک‌شنبه دهم دسامبر گفت نیمی از جمعیت غزه در قحطی هستند و نود درصد مردم در جنوب این باریکه حتی روزی یک نوبت هم نمی‌توانند غذا بخورند. نخست وزیر فوق ارتجاعی اسرائیل به دلیل برخورداری از حمایت همه جانبه دست راستی ترین بخش هیئت حاکمه و سرمایه داران آمریکا اعلام کرد “هیج نیرویی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.”

مقامات دولت های آمریکا، بریتانیا، آلمان و بقیه کشورهائی که کشتار هزاران فلسطینی، شامل کودکان و بزرگسالان و زخمی شدن دهها هزار از آنها در باریکه غزه توسط دولت اسرائیل را بدون قید و شرط مورد حمایت قرار دادند، با استفاده از امکانات حق وتو، قانون، پلیس و تبلیغات بسیار وسیع هرگونه اقدام جهت آتش بس به بن بست کشاندند.اما سران همین کشورها جرات نکردند با قطعنامه مصوب دهم دسامبر سازمان بهداشت جهانی مخالفت کنند. لازم به یادآوری است که بعد از وتوی جنایتکارانه دولت آمریکا در هشتم دسامبر، برابر با  ۱۷آذر ۱۰۳کشور خواهان توقف حملات اسرائیل به غزه شده اند.

تا کنون تمام دولت هائی که خواهان توقف جنگ در غزه شده اند، کوچکترین گام عملی جهت انجام درخواست خود برنداشته اند. عده ای از حکومت ها کاری از دستشان بر نمی آید. سران و کاربدستان جمهوری اسلامی نیز، که روزهای اول رجز میخواندند که گویا در صورت حمله ارتش اسرائیل به غزه دخالت خواهند کرد، با آمدن ناوهای هواپیما بر آمریکا، شامل یک ناو اتمی و هشدارهای مقامات آمریکائی، ترسیدند و الان مشکلشان اینست تا نیروهای اسلامی مرتجعی را که طی دهها سال با پول و امکانات مردم ایران مسلح و فربه کرده اند، از هرگونه اقدام عملی علیه اسرائیل باز دارند. البته عده ای نیز که ریاکارانه برای مردم غزه اشک تمساح می ریزند، با اهداف امپریالیسم آمریکا و دولت نژاد پرست اسرائیل در کشتار منتهی به فرار اهالی غزه به صحرای سینا و یا قبول تعدادی از آنها توسط بعضی دول عربی، که آمریکا با آنها مشغول معامله است،هماهنگی دارند. همه آنها میدانند که بعد از جمعیت دو میلیون و سیصد هزار نفری غزه، نوبت ۳میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری خواهد رسید.

در شرایطی که اکثر دول غربی حامی صد در صدی دولت اسرائیل هستند و بقیه هم عملا منفعلند چه نیروئی قادر است دولتین اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا را از نسل کشی در غزه بازداشته و اجازه ندهد آنها به اهداف دور و نزدیک ضد انسانی خود برسند؟ تنها نیروئی که به طور بالقوه می تواند دولت نژاد پرست اسرائیل را وادار سازد جنگ را متوقف کرده و از طریق مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم مشکلات، شامل آزادی گروگان های دو طرف را، به طور موقت و مقطعی هم که شده حل نماید، مردم آزادیخواه و صلح طلب در سراسر جهان هستند. این مردم با تظاهرات بدون وقفه می توانند دولتهایشان را برای وادار ساختن دولت اسرائیل به قبول آتش بس تحت فشار بگذارند.

روز پنجشنبه هفتم دسامبر، برابر با ۱۶آذر، کارگران چهار کارخانه که قطعات تسلیحاتی برای اسرائیل تهیه می کنند، را در سراسر بریتانیا بلوکه کردند. در حالی که دولت بریتانیا به حمایت از حمله وحشیانه اسرائیل به غزه ادامه می دهد، کارگران بیشتری می گویند: “این به نام ما نیست”.در هفتم دسامبرتعدادی از فعالین اتحادیهای کارگران مخالف جنگ در گلاسکو، مرکز اسکاتلند، راه کارخانه اسلحه سازی همکار اسرائیل بنام “ب الف ای” را بستند.

لازم است چپ ها و نیروها و فعالین رادیکال ضد جنگ ضمن مرتجع خواندن حماس و جهاد اسلامی و زیانمند نامیدن اقدامات آنان، نظیر حمله هفتم اکتبر به منطقه اشغالی تحت سیطره اسرائیل، تمام نیروی خود را در گام نخست جهت برکناری کابینه متزلزل نتانیاهو جهت هموار کردن راه همزیستی مسالمت آمیز دو ملت اسرائیل و فلسطین، متمرکز سازند.