حزب کمونیست ایران

تشدید فشار بر بهائیان نفرت علیه جمهوری اسلامی را افزایش خواهد داد

جمهوری اسلامی طی دوره ای که اسرائیل در غزه به نسل کشی مشغول است، در سایه آن فشار بر بهائیان را افزایش داده است. سازمان اطلاعات سپاه استان تهران، در بیانیه‌ای، در هیجدهم آبان، از بازداشت ده تن از شهروندان بهایی در استان های تهران و البرز خبر داد. در همان روز و در ادامه تفتیش گسترده منازل بهائیان همدان منازل دستکم سیزده تن دیگر از آنان توسط ماموران امنیتی رژیم مورد تفتیش قرار گرفت.روز سه شنبه، ۱۶آبان‌ ماه ۱۴۰۲، مأموران با حضور در منزل ۲۰ بهائی در همدان اقدام به تفتیش منزل آن‌ها کرده‌ و دست‌کم هشت نفر را بازداشت کردند.روز پنجشنبه ١١ آبان ماه، دادگاه تجدیدنظراستان مازندران ۱۴ شهروند بهائی را به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.روزپنجشنبه چهارمآبانماه ۱۴۰۲ دو شهروند بهائی در مشهد به اتهام “تبلیغ و ترویج آئین بهائی” که به آن نام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” داده شد به سه سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.چهارده شهروند بهایی در تهران در سوم آبان توسط دستگاه قضایی مجموعاً به ۶۹ سال و هشت ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی سنگین محکوم شدند.۲۷ کشاورز بهائی در نامه ای به مصادره اموال خود در روستای ایوِل از توابع شهرستان چهاردانگه در نزدیکی شهر ساری اعتراض کردند. اموال آنان در آبان۹۹توسط دادگاه مصادره و در اختیار ستاد اجرایی فرمان خمینی قرار گرفته بود. از آنجا که بهائیت یک آئین خشونت پرهیز است رژیم نمی تواند اتهامی جز تبلیغ و ترویج را علیه فعالان آن مطرح سازد. اما همین رژیم هار مستبد با همین اتهام، که جز حقوق اولیه انسان امروزی است، تا کنون۲۲۰بهائی را اعدام کرده، عده نامعلومی را ترور نموده، شمار بسیاری را به زندان انداخته و اموال همه را به نفع ستاد اجرایی فرمان خمینی غارت کرده است.

رژیم اسلامی در طی بیش از چهار دهه برای نابودی فیزیکی بهائیان، مصادره اموال، املاک و ثروت هایشان، ترساندن جامعه با اعمال مجازات هولناک و مستمر بر آنها و راضی نگه داشتن عقب افتاده ترین بخش جمعیت شیعه تلاش کرده است. این رژیم توسط خمینی، خامنه ای، آیت الله های دانه درشت دولتی و قانون دین و اعتقادات بخشی از مردم را ضاله و غیر قابل قبول دانسته، زن و مرد بهائی، جوان و پیر و حتی کودکان آنها را به زندان انداخته، جوانان بهائی را از تحصیل در دانشگاه محروم کرده، آنها از استخدام شدن محروم نموده و دهها مصیبت دیگر بر بهائیان تحمیل کرده است. آنچه حکومت اسلامی در مقابله با مردم بهائی انجام داده و می‌دهد همان سیاست آلمان نازی و دیگر فاشیست های قرن گذشته است که در مورد یهودی ها، کولی ها و سوسیالیستها بکار گرفتند. همان سیاست داعش است که در مورد کردهای ایزدی در شنگال انجام دادند .

اما فشارهای جمهوری اسلامی بر مردم و از جمله بر بهائیان نمی تواند زیاد طول بکشد. یک رژیمِ مشروعیت باخته، با اقتصادی ویران، با کوهها جنایت که بر پشتش سنگینی میکند، با محیط زیستی تخریب شده و بازنده در دیپلماسی منطقه ای و جهانی و در شرایطی که با مردمی روبروست که آرزوی مرگش را دارند نمی تواند زیاد دوام بیاورد. این در حالی است که کارگران، بازنشستگان، معلمین، زنان، جوانان، دادخواهان، فعالین حقوق ملی، حقوق بشری و محیط زیست در ادامه دهها سال مبارزه و در تداوم انقلاب زن، زندگی، آزادی دارند گام به گام آنرا به طرف گور می کشند.

جدایی دین از دولت، نبودن دین رسمی، جدایی دین و مذهب از آموزش و پرورش، آزادی دین و مهم تر از همه آزادی بی دینی و نداشتن هیچ دین و مذهبی ، قطع کامل هرگونه کمک مالی و دولتی به نهادها و دستگاه مذهب و مالیات گرفتن از منابع دارایی و تجاری نهادهای مذهبی شرط لازم جلوگیری از فجایعی است که علیه مردم بهایی و دیگر اقلیت های مذهبی در جریان است. اگر چه آزادیها و حقوق اولیه مردم ایران بیش از چهار دهه است به خشن ترین شکل از سوی جمهوری اسلامی پایمال می شود، اما در این میان بهائیان صرفا به خاطر باورهایشان، از محرومیتها بیشتری رنج برده اند و جان و هست و نیستشان همواره در خطر بوده است. همین رئیسیِ رئیس جمهور،حکم اعدام دهها بهائی را با پرونده سازی و اتهامات دروغین صادر کرده است.

لازم است از همین امروز با تمام امکانات موجود و بدون هیچ اما و اگری از حقوق انسانی مردم بهائی در مقابل رژیم اسلامی ایران دفاع کنیم . یکی از افتخارات مردم مبارز در کردستان هم زیستی مسالمت آمیز همه ادیان و مذاهب و از جمله حضور و تحمل بهائیان بوده و هست. کردستان هنوز تنها و یا معدود منطقه ای است که بهائیان از سوی مردم آن با آغوش باز پذیرفته شده و دین امر خصوصی مردم تلقی گردیده است .

بهائیان و پیروان و معتقدین هر دین و مذهبی، هر باور و اعتقادی باید بتوانند در آزادی و امنیت زندگی کنند و جان و مال آنها از هرگونه تعرض حکومتی و یا خشونت دسته های اراذل و اوباش مذهبی در امان باشد. تعرض و خشونت علیه بهائیان، نفرت پراکنی علیه آنان لازم است سریعاً خاتمه یابد و بهائیان بتوانند در امنیت و آزادی کار و زندگی کنند .