حزب کمونیست ایران

حمایت دول امپریالیستی غرب از جنایتهای دولت اسرائیل

حمله حماس به خاک اسرائیل، که غافلگیرانه بودن آن زیرسوال رفته است، بهانه ای بدست دولت های دول سرمایه داری و تمام احزاب راست و راست افراطی در غرب داده تا با تمام توان به پشتیبانی همه جانبه نظامی، سیاسی و رسانه ای از دولت نژادپرست اسرائیل برخیزند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در همان روز حمله بلافاصله اعلام کردکه مردم آمریکا (یعنی صاحبان سرمایه وقدرت) در کنار مردم اسرائیل (یعنی همان طبقه و اقشار) ایستاده اند. او لازم ندید از هیچکدام از ارگان حکومتی پرسشی کرده و فورا دستور داد تجهیزات پیشرفته نظامی و مهمات را از راه هوا روانه اسرائیل کنند. گوئیا همه چیز از قبل آماده شده بود. سپس نیروی دریائی دو ناو هواپیما بر مدرن را جهت نمایش قدرت و حمایت به طرف آبهای اسرائیل روانه کرد.

بایدن کسی است که در دوره سناتوری به بمباران صربستان، لیبی، سودان و سوریه و نیز به شروع جنگ های فاجعه آمیز در عراق و افغانستان توسط ارتش آمریکا رای داده و جنایات سربازان ناتو و بویژه آمریکائی علیه مردم مدنی آن کشور ها را تایید کرده است. چه اندازه غیر نظامی در آن بمباران و جنگ ها کشته و شهر و خانه شان ویران شد؟ صاحبان سرمایه، رسانه ها و استادان دست راستیشان تبلیغ میکنند که آمریکا حافظه ندارد، اما اشتباه میکنند. در تاریخ هیچ چیز و رویداد مهمی گم نمی شود. برای نمونه حماس یک نیروی ضد کمونیست، به شدت ارتجاعی و طرفدار مالکیت خصوصی است که توسط خود دولت اسرائیل و آمریکا و علیه نیروی های چپ و ناسیونالیست های چپ شریک در مقاومت فلسطین تشکیل شد. هر حرکت این نیروی ارتجاعی ضد منافع اکثریت مردم فلسطینو خلقهای منطقه عمل کرده و به این معنی در خدمت منافع پایه ای استثمارگران و مستبدین بوده است.

جو بایدن و سران آلمان، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و بقیه پیروان آنها در راس کشورهای غربی به طرزی ریاکارانه بمباران و توپ باران سنگین کودکان و مردان و زنان بی دفاع توسط ارتش اسرائیل را “دفاع از خود” نام داده و تلاش در فریب افکار عمومی منفعل و ناآگاه در غرب را در سرلوحه کار خود قرار داده اند. این دولت ها به بهانه تهاجم مذکور کوشش کرده اند حق آزادی بیان و تظاهرات حامیان فلسطین را “دفاع از تروریسم” و یهودستیزانه خوانده و پایمال کنند.

بعضی از مقامات این دولت ها با بی شرمی تمام برافراشتن پرچم فلسطین را با به نمایش در آوردن صلیب شکسته نازی ها مقایسه کرده و از پلیس خواسته اند جلو آنرا بگیرند. دولت های مذکور، این جیره خوارانِ سرمایه داران، و رسانه هایشان از یکطرف اجازه داده اند تا تمام اخبار راست و دروغ مربوط به عملیات حماس علیه غیرنظامیان و کودکان وسیعا پخش شود، ولی از پخش خبر به کار بردن گاز فسفر در جنگ توسط ارتش اسرائیل خودداری نموده و یا آنرا دروغ قلمداد کرده اند. گذشته از دولت ها و رسانه های متعلق به میلیاردر ها در بعضی موارد خود میلیادر و سوپر میلیاردرهائی که سالها و دهه هاست دولت اسرائیل به لحاظ مالی را حمایت میکنند، به میدان آمده و جنایات ارتش آن کشور را توجیه کرده و میکنند.

آن مجموعه پا را از این فراتر گذاشته و در مدارس، کالج ها و دانشگاهها نیز هرگونه حمایت از فلسطینیان را پشتیبانی از حماس جلوه داده و کوشیده اند عملا جلو آنرا بگیرند. اما تشکل های دانشجوئی بسیاری اقدامات دولت های غربی و رسانه هایشان را با انتشار بیانیه هائی به چالش کشیده اند. آنها نوشته اند عملیات غیرقابل دفاع حماس در هفتم اکتبر ریشه در هفتاد سال ستمگری و اقداماتی ضد مردمی دارد که دولت اسرائیل به کمک دول غربی از جمله در زندانی به نام غزه علیه فلسطینی ها اعمال کرده است.

گذشته از دانشجویان پیشرو فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری طی بیانیه ای، که در 12 اکتبر منتشر کرد، ضمن دفاع از مردم فلسطین حمله ارتش اسرائیل به غزه را محکوم کرد. در بیانیه آمده که اشغال ادامه دار فلسطین، مسدود کردن مردم غزه و کشتار روزانه فلسطینیان توسط نیروهای مسلح اسرائیل به حمایت های همه جانبه ا آمریکا، دولت های اتحادیه اروپا و حامیان آنها علت العلل بحران فعلی است. اتحادیه سراسری کارگران ایتالیا (USB)، عضو همبسته ی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری، نیز با محکوم کردن حملات اسرائیل به مردم غزه از مردم فلسطین پشتیبانی کرد. در همان حال بنا به گزارش رویترز در روز جمعه 13 اکتبردر بعضی شهرهای اروپا علیرغم ممنوعیت تظاهرات در آنها و نیز در کشورهای اسلام زده تظاهرات دهها هزار نفره به حمایت از فلسطینیان و علیه حملات اسرائیل به غزه انجام گرفت.

شکی نیست که هرگونه حمله به غیرنظامیان از دو طرف محکوم است. دود این جنگ قبل از همه به چشم خود مردم فلسطین می رود. برای متوقف کردن جنایات مرتجعین مذهبی از هر نوع آن و کوتاه کردن دست امپریالیست ها باید برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل راه حل ریشه ای پیدا کرد. یکی از این راه حل ها مبارزات مردم کشورهای منطقه برای آزادی، برابری می باشد. پیروزی مردم ایران در انقلاب شکوهمند «زن، زندگی، آزادی» با شعارهای مترقی و خواست های انسانی اش، می تواند تاثیرات گسترده ای بر مبارزات مدنی مردم فلسطین و زحمتکشان اسرائیل داشته باشد. این که حماس این دوره از درگیری ها را آغاز کرد، این که جمهوری اسلامی ریاکارانه سنگ دفاع از حقوق مردم فلسطین را به سینه می زند و از حماس پشتیبانی میکند، هیچکدام  ذره‌ای از حقانیت مقاومت مردم فلسطین در مقابل دولت جنایتکار، مذهبی و نژاد پرست اسرائیل کم نمی کند. بمباران بیرحمانه و ویرانگر دولت اسرائیل علیه غره  که تلفات عظیمی از غیرنظامیان و ساکنان عادی غزه از جمله کودکان را به همراه داشته و همچنان  شدید تر می شود باید فوراً متوقف شود. مردم فلسطین باید از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار گردند. تحقق این حق اولیه  برای مردم فلسطین به یک پشتیبانی و همبستگی بین المللی نیاز دارد.