حزب کمونیست ایران

جمهوری اسلامی ایران در شمار بدترین کشورهای جهان در آزادی استفاده از خدمات اینترنتی

نهاد بین المللی «خانه آزادی» گزارش سالانه خود در مورد پایمال شدن آزادیهای اساسی مردم در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده است. بخشی از این گزارش بر روی ایران تحت حاکمیت رژیم  اسلامی تمرکز کرده است. به موجب این گزارش  «وضعیت آزادی‌های مدنی و سیاسی در این کشور وخیم استدر این گزارش ایران در مجموع ۱۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مربوط به دسترسی به آزادی‌های سیاسی و مدنی را به خود اختصاص داده است. اما گزارش امسال «خانه آزادی» بویژه بر مسئله آزادی استفاده از اینترنت به عنوان یکی از شاخص های مهم حقوق اولیه مردم  در این دوره متمرکز شده است.  به موجب این گزارش ایران یکی از بدترین کشورها با کمترین امکان آزادی استفاده از اینترنت رده‌بندی شده است.  در این گزارش آمده است: « جمهوری اسلامی احکام شاقی را برای مخالفان اینترنتی خود وضع کرده است. خشن‌ترین نمونه این احکام اعدام روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز از سوی مقامات جمهوری اسلامی بود

بدون شک این گزارش علیرغم تکان دهنده بودن آن به هیچ وجه ابعاد واقعی آنچه را که طی 43 سال گذشته بر مردم ایران رفته است را منعکس نمی کند. بویژه در زمینه آزادی استفاده از اینترنت جمهوری اسلامی یک لشکر هزاران نفری از عوامل خود را به تعقیب و مراقبت های پلیسی گماشته است. در گزارشخانه آزادیاشاره ای به لشکر سایبری جمهوری اسلامی نشده است. در این زمینه جمهوری اسلامی نه در ردیف 16 از بدترین ها، بلکه در مقام نخست جهانی قرار دارد.

درتماطولعمرحکومتاسلامی،آزادیعقیدهوبیان،آزادیرسانهای،آزادیاحزابسیاسی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی به خشن ترین شکل پایمال شده اند. اجازه انتشار به کتاب ، نشریه ، روزنامه نداده اند، رادیو و تلویزیون مستقل امکان فعالیت نداشته اند و حتی تلاش کرده اند با پخش پارازیت از پوشش رسانه های خارج کشوری هم ممانعت بعمل آورند

هجوم به پشت بام‌های مردم برای جمع کردن گیرنده های ماهواره ای ، مسدود و بستن  شبکه های اجتماعی ، فیلتر کردن هر آنچه در کنترل حاکمان مرتجع اسلامی نیست بخشی از فعالیت های این رژیم در نقض و محدود کردن آزادی بیان مردم بوده است .

اما حکومت اسلامی به این سرکوب هم بسنده نکرده و دهها و صدها نویسنده ، روزنامه نگار ، محقق ، را به زندان انداخته ، شکنجه کرده و همین چند هفته پیش بود  بکتاش آبتین شاعر و فیلم ساز را در زندان با خودداری از معالجه او به مرگ محکوم کرد .

آخوندها و اراذل و اوباش اسلامی ، آزاد هستند و تمامی امکانات تبلیغاتی کشور در دست آنها است. آنها آزادند که علیه مردم و حقوق انسانی آنها و از جمله آزادی بیان مردم به فحاشی بپردازند، اینترنت را برای استفاده مردم و بویژه در جریان اعتراضات توده ای قطع نمایند اما ریاکارانه دلشان برای قطع اینترنت در یمن می سوزد !

احمد خاتمی، امام جمعه تهران در رابطه با قطع اینترنت در یمن گفت: «اینترنت مردم یمن را قطع کردند تا فریاد مظلومیت مردم یمن به جهانیان مخابره نشود. آنچه که مایه تاسف است این است که سازمان‌های بین‌المللی اسلامی، خفقان گرفتند و در برابر این همه آدم‌کشی و مظلوم‌کشی حرف نمی‌زنند». آخوند نماز جمعه تهران که خود بارها از ضرورت ایجاد شبکه اینترنت اسلامی و محدود و مسدود کردن خدمات اینترنتی سخن گفته است، حالا برای قطع اینترنت در یمن اشک تمساح می ریزد ، دروغ و وقاحت این حاکمان مرتجع تمامی ندارد.

جمهوری اسلامی به دنبال اعتراضات مردمی گوناگون در ایران اقدام به قطع سراسری اینترنت کشور کرده است، یکی از طولانی‌ترین زمان قطع سراسری اینترنت در سال ۱۳۹۸ پس از اعتراضات سراسری آبان بود که از ۲۵ آبان ماه آغاز شد و تا سوم آذر ماه ادامه داشت.

حکومت اسلامی و اخوندهای ریز و درشت آن خود دسترسی کامل به اینترنت دارند، در شبکه های اجتماعی فعال هستند ، اما مردم معمولی حتی برای ادامه تحصیل و دسترسی به مقالات علمی ، برای ادامه کار و زندگی خود که احتیاج به اینترنت دارند قادر به استفاده راحت ، ارزان و یا کامل از آن نیستند .مخالفین حکومت با نوشتن یک تویت یا نوشته در شبکه های اجتماعی و یا مصاحبه با رسانه های خارج کشور به زندان و شکنجه محکوم می شوند .همه این نشانه ها حاکی از آن است که این رژیم به لبه پرتگاه نزدیک شده است . این نظام سرکوبگر و فاسد شانس بقای خود را از دست داده است.