حزب کمونیست ایران

سخنگویان رژیم مرزهای خروجی کشور را به ناراضیان و تحصیل کردگان نشان می دهند

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه گشت ارشاد قانونی است، به «گسترش‌نیوز» گفت: «اگر می‌خواهید گشت ارشاد نباشد و لخت بگردید، به غرب بروید. کاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با سایت « دیدبان ایران » گفته است:« افرادی که به دنبال امیال شخصی‌خودشان هستند، کشور‌های دیگر هست، می‌توانند از ایران بروند».
روز نامه آرمان امروز که در ایران منتشر می شود طی یک مقاله تحقیقی در این باره می نویسد: “مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد دست و پنجه نرم مي‌کند. براي بسياري از مسئولان ايراني، نشان دادن درهاي خروج به نخبگان و بي‌تفاوتي نسبت به رفتن آنها، اهميتي نداشته ندارد، اما کشورهاي اروپايي و آمريکايي به‌عنوان کشور ميزبان، نيروهايي را که چند صد ميليون تومان براي آنها دولت ايران هزينه کرده را به‌شکل مجاني جذب مي‌کند و آغوش آنها هميشه باز است.” تهیه کننده این تحقیق ادامه می دهد : ” شايد آمار دقيقي از تعداد دانشجويان، اساتيد دانشگاه، پزشکان، مهندسان، شاعران، متفکران، فيلم‌سازان، نويسندگان، صنعتگران، بازرگانان و ساير اقشار که در دهه‌هاي گذشته ايران را ترک کرده و در کشورهاي ديگر مقيم و مشغول کار شده‌اند، در دست نباشد ولي اين واقعيت را نمي‌توان انکار کرد که کشور ما از رهگذر مهاجرت چنين افرادي متحمل زيانهای بزرگي شده است”. چند روز پيش حسين کرمان‌پور، رئيس بخش اورژانس بيمارستان سينا گفته بود که «براساس آمار نظام پزشکي از ابتداي کرونا تا کنون 5 هزار پزشک مهاجرت کرده‌اند».
به  گزارش روزنامه دنیای اقتصاد طی یک سال گذشته ۱۶۰ متخصص قلب از ایران مهاجرت کرده و در همین مدت ۳۰ هزار نفر از کادر درمان نیز از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست «حسن سابقه» داشته‌اند که مقصدشان کشور عمان بوده است. به گزارش این روزنامه، طی چهار سال گذشته حدودا ۱۶ هزار پزشک عمومی کشور را ترک کرده‌اند. این درحالی است که به گفته وزارت بهداشت ایران با کمبود ۱۸ هزار پزشک عمومی مواجه است. 
حاکمان اسلامی و سخنگویان دولتی روزی نیست که ناراضیان را به خروج از کشور دعوت نکنند . از نظر حاکمان اسلامی هر کس و گروهی که با قوانین اسلامی مخالف هستند باید یا تن به تبعیض و حقارت بدهند ، زندان و شکنجه شوند و یا از کشور خارج شوند .
رشد روز افزون اینگونه مهاجرت ها در کنار مهاجرت گسترده فعالین سیاسی و کسانی که از ترس جانشان به کشورهای دیگر پناهنده می شوند، ناشی از ورشکستگی سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی حکومت اسلامی در ایران است . اینک کمتر دانشگاهی در جهان است که استادان ایرانی در آن تدریس نکنند. هزاران پزشک و متخصص ، هزاران روزنامه نگار ، نویسنده ، فیلمساز، پرستار، دانشمندان عرصه های مختلف علوم ، دانشجویان ممتاز در طی این سالها مجبور به مهاجرت از ایران شده اند.
در شرایطی که بیمارستان‌ها در داخل ایران با کمبود کادر متخصص  روبرو است، کیفیت و سطح آموزش در مراکز آموزشی سقوط کرده، محیط زیست به کارشناس و متخصص احتیاج فوری دارد، مهاجرت روز افزون این نیروهای تحصیل کرده هزینه سنگینی را بر مردم ایران تحمیل می‌کند . نیم ملیون آخوند و طلبه مفتخور و مرتجع، حاکمان دزد و فاسد، اراذل و اوباش اسلامی کشور را ملک شخصی خود می دانند کشور ایران به مردم تعلق دارد و اگر قرار است کسی از کشور برود این یکی – دو ملیون دزد و جانی هستند که دستشان بخون مردم آلوده و ثروت و سامان کشور را تاراج کرده اند.
سالهاست الگوی حکومتی اسلامی با ورشکستگی روبرو شده و مردم در هر فرصتی خواست تغییر رژیم را آشکارا بیان کرده اند . در فردای سرنگونی این حکومت فاسد و مرتجع ملیونها مهاجر که بدلایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ناچار به مهاجرت شده اند با تجارب وسیع و امکانات گسترده ای که بدست آورده اند می توانند در بازسازی کشور و بنیاد نهادن نظامی آزاد و برابر و مرفه آینده، نقش جدی و موثری داشته باشند .