حزب کمونیست ایران

صدا و سیما ، بازوی تبلیغاتی  دستگاههای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران

علی عسگری، رئیس رادیو تلویزیون حکومتی ایران در نامه‌ای که اخیرا در رسانه‌های ایران منتشر شده است، به معاونت منابع مالی و انسانی این سازمان دستور داده حقوق و مزایای کارکنان صدا وسیما را از اول مهر ماه امسال ۳۰ درصد افزایش دهد. طبق گزارش رسمی این سازمان، صدا و سیما بیش از پنجاه هزار پرسنل و کارمند دارد ، صدها شرکت کوچک و بزرگ مورد اعتماد حکومت در تولید برنامه و تامین امکانات فنی و لوجستیکی آن شرکت دارند. این نهاد که مستقیما از سوی بیت علی خامنه ای و دستگاههای امنیتی و نظامی رژیم اداره، کنترل و هدایت می شود،  بازوی تبلیغاتی و رسانه ای سیستم ولایت فقیه و نهادهای امنیتی را در داخل و خارج کشور تشکیل می‌دهد.

بودجه این رسانه امنیتی- تبلیغاتی و منابع درآمد آن به روشنی معلوم نیست.  اما رسناه های رژیم نوشته اند که اعتبار مالی اختصاص داده شده به صدا و سیما در بودجه سال ۱۴۰۰ برابر با بودجه ۲۰ استان ایران است. به چنین بودجه کلانی باید درآمدهای نجومی خود صدا و سیما از طریق شرکتهای وابسته  را اضافه کرد. در شرایطی که بحران اقتصادی، کرونا و گرانی به فشاری سنگین علیه اکثریت مردم ایران تبدیل شده است، توده وسیعی از کار برکنار شده و توان خرید آنها بشدت کاهش یافته است، از افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارکنان صدا و سیما صحبت می کنند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش درون مرزی و داخلی و هم چنین بخش خارجی به زبانهای مختلف را دارد. بخش داخل آن زیر کنترل علی خامنه ای و مقامات امنیتی و بخش خارج آن اساسا بازوی تبلیغاتی سپاه قدس و بیانگر سیاستهای خارجی حکومت اسلامی است .

ماهیت و کیفیت برنامه های صدا و سیما در چنان حد ابتذال و عقب افتادگی سیاسی و فرهنگی است، که اعتماد به اخبار و اطلاعات آن برای خود وابستگان رژیم هم دشوار است و مردم در همه این سالها تلاش کرده اند از رسانه های خارج کشور و یا مستقل و غیر حکومتی اطلاعات و اخبار خود را بدست آورند .

صدا و سیما ده ها بازجو-خبرنگار دارد که کار آنها تهیه گزارشاتی از زندانیان سیاسی بوده و پخش برنامه اعترافات اجباری که تحت شکنجه از دستگیر شدگان سیاسی تهیه شده است. بدین ترتیب این رسانه عملا به بخشی از دستگاه شکنجه و بازجویی تبدیل شده است .

فعالین کارگری، زنان برابری طلب، هنرمندان و روشنفکران متعهد و پیشرو  برای این دستگاه بعنوان خصم حکومت تعریف شده اند. صدا و سیما به عنوان بلندگوی دستگاههای امنیتی، مستقیما در فضا سازی علیه این فعالین و حتی نسبت دادن آنها به دولتهای بیگانه مشارکت دارد.

در این دور جدید جنگ روانی و نظامی علیه مردم و سازمانهای سیاسی کردستان ، صدا و سیما بلندگوی تهدیدات مقامات نظامی و امنیتی حکومت اسلامی علیه مردم کردستان است و بطور ویژه علیه مردم و جنبش کردستان به پخش دروغ، اتهامات بی اساس که خود بیش و پیش از همه می دانند هیچ پایه و اساسی ندارند مشغول است.

صدا و سیما جولانگاه و پاتوق اخوندهای ریز و درشت رژیم است و هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته اخوندها از برنامه های مختلف این رسانه به ترویج ارتجاعی ترین افکار، به گفتن دروغ‌های شاخ دار که هر کودک دبستانی می تواند بی اساس و دروغ بودن انرا نشان دهد، مشغول هستند. استخدام روضه خوانها و مداحان لات و لومپن و قاریان منحرف و فاسد قرآن از قماش سعید طوسی، ترویج خود آزاری و خود زنی در مراسم مذهبی شیعه ها از جمله وظایفی است که صدا و سیما بر عهده دارد.

“گوبلز” وزیر تبلیغات المان نازی معتقد بود دروغ هرچه بزرگ‌تر و غیر عادی تر باشد به همان میزان امکان پذیرش آن از سوی توده ها بیشتر خواهد بود. آخوندها و حکومت اسلامی ایران پیش از وزیر تبلیغات المان نازی بر این نظریه توافق داشته اند ، بویژه چون دروغ در اسلام حرام نبوده و شیعیان آنرا چون تقیه هم بکار گرفته اند.

خوشبختانه با تحولات تکنولوژیک و بمیان آمدن سوشیال میدیا مردم قادر شده اند انحصار دروغ رسانه ای جمهوری اسلامی را در هم شکسته و با امکانات محدود خود اخبار و اطلاعات واقعی و بدون سانسور را در سطح جامعه و جهان پخش نمایند.

حکومت اسلامی که اهمیت سوشیال میدیا و کارایی انرا درک کرده و ناتوان از سرکوب و خاموش کردن آن است، دهها گردان سایبری ایجاد کرده است و در فضای اینترنت به تحریف واقعیات و جمع آوری اطلاعات از مخالفین خود مشغول است .

میلیاردها دلار بودجه مردم صرف تبلیغات صدا و سیمای اسلامی رژیم و ارتش سایبری آنها می شود و مردم شریف و آگاه با خلاقیت و هوشیاری از طریق رسانه های میدیا یی موجود، ماهیت ارتجاعی رژیم را بیش از پیش رسوا و محکوم می کنند .