حزب کمونیست ایران

صنعت و تجارت عزاداری در دوران کرونا

بیماری کرونا بار دیگر نشان داد که جان و سلامتی مردم برای حکومت اسلامی ایران هیچ ارزشی ندارد. ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در مقایسه با اکثریت کشورهای جهان دارای پائین ترین استاندارد در مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی  مردم است. در بسیاری از کشورهای جهان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، تست وسیع  و سریع مردم،  ضدعفونی کردن مرتب وسایل تقلبه عمومی، نظافت فردی، قرنطینه گسترده و به موقع بخش وسیعی از مردم، هماهنگی با دستورات و پیشنهادات مراکز بهداشتی و علمی جهانی و بویژه واکسیناسیون بخش وسیعی از مردم، تخصیص بودجه و امکانات بیشتر برای پیشگیری، آموزش و مسئولیت پذیری مردم در مقابله با اپیدمی کرونا، خرید وسیع واکسن های معتبر و موثر، پاسخ گرفت و توانستند آمار تلفات ناشی از مرگ و میر بدلیل ویروس کرونا را به حداقل ممکن برسانند.

اما در جمهوری اسلامی ایران دقیقا و آگاهانه در خلاف رهنمودهای پزشکی و علمی حرکت کردند . برای مدتها به انکار و پنهان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا پرداختند، تا انتخابات کم رونق آنها تعطیل نشود، از پرواز هواپیماها به کشور چین در اوج بیماری کرونا جلوگیری نکردند، در مساجد و  در مراکز مذهبی به تجمع و برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا پرداختند، قرنطینه گسترده مردم در مناطق آلوده شده در دستور قرار نگرفت و با واکسن های شناخته شده و معتبر جهانی به بهانه غرب ستیزی مخالفت کرده و ورود آنها را به کشور ممنوع کردند .حتی در مقایسه با کشوری چون عربستان که مراسم حج سالانه را تعطیل کرد، رژیم اسلامی حاضر نشد مراسم ماه محرم و دیگر گردههمایی های مذهبی را موقتاً تعطیل کند.

به بهانه تولید داخلی واکسن، مردم را در انتظار گذاشتند و علاوه بر مضحکه دستگاه ویروس یاب سپاه، “واکسن برکت” را عرضه کردند که مورد تائید هیچ یک از مراکز معتبر درمانی و بهداشتی جهانی قرار نگرفته و در هیچ نشریه و جورنال معتبر علمی اطلاعاتی در مورد این واکس یافت نمی شود .

با بررسی آخرین آمارهای موجود در مورد بیماری کرونا در ایران، که به هیچ وجه قابل اعتماد هم نیستند، بیش از صدهزار نفر جان باخته اند و چهار میلیون نفر به کرونا  مبتلا شده اند. کمبود درمان ، فقدان تخت بیمارستان و تعداد ناکافی پرستار و دکتر،  کشور را به تلاشی و تعطیلی کشانده است. کار بجایی رسیده است که حکومت قادر به تامین کفن و دفن بیماران هم نیست. در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد هستند. حکومت اسلامی در شرایطی که قدرت تامین تابوت و بخاک سپاری بیماران کرونایی را ندارد، میلیاردها دلار را صرف هزینه سرکوب در داخل کشور و صدور تروریسم در خارج کشور  می کند .

حاکمان ایران، شبکه وسیع آخوندهای مهم  و اصلی رژیم، فرماندهان و رهبری نیروهای نظامی و امنیتی و آقا  زاده ها، خود از بهترین امکانات پزشکی و درمانی برخوردار بوده و حتی بندرت خبری از مرگ آخوندهای نود و صد ساله  بر اثر مبتلا شدن به بیماری کرونا پخش شده است، در حالیکه میزان مرگ و میر بین سنین سی تا پنجاه ساله که واکسن برکت حکومت را زده اند چند برابر شده است .

آنچه بیش از همه باعث مرگ و میر بالای ناشی از ویروس کرونا شد، بی مسئولیتی دستگاه مذهبی، امام جمعه ها و مساجد، نقش خرابکارانه آخوندها در تعطیل نکردن  تجارت عزاداری بود که در مراکز سربسته و یا در خیابان‌ها، هزاران نفر را به قرار گرفتن در مقابل هم و سینه زنی  دعوت می کردند. هیئت های عزاداری و نوحه خوانی که با تشویق مستقیم علی خامنه ای و آخوندهای راس حاکمیت انجام می شد، یکی از عوامل جدی پخش ویروس کرونا در کشور  است .

مداحان مذهبی که به دستگاههای امنیتی و به باند خامنه ای نزدیک و یا وابسته هستند به کمک صدا و سیمای جمهوری اسلامی تلاش کردند تعداد هر چه بیشتری از مردم را به مراسم عزاداری کشانده و عملاً در انتشار بیشتر ویروس کرونا و میزان بالای مرگ و میر ناشی از آن نقش فعال و جدی دارند. رژیم به این هم بسنده نکرده و با شیوه های مختلف در صدد صدور مداح، آخوند و نوحه خوان به کشورهای همسایه و به اقصی نقاط جهان بوده و سفارتخانه ها و کنسولگری های خارج کشور رژیم  را به مرکزی برای انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف  تبدیل کرده اند .

علاوه بر بی کفایتی حاکمان اسلامی ایران، بی مسئولیتی بخش‌های از مردم که علیرغم آگاه بودن به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در مراسم های مذهبی و در عروسی ها و دیگر تجمعات شرکت می کردند، متاسفانه آمار تلفات را افزایش دادند .

در شرایطی که رژیم از پیشگیری ویروس کرونا درمانده شده و مقامات رژیم یکدیگر را عامل ایجاد چنین وضعیتی معرفی می کنند، بخش  افراطی مذهبی جامعه، عوامل امنیتی حکومت به رونق دادن به تجارت و صنعت عزاداری مشغول بوده و عملاً و به کمک بخشی نا مسئول از مردم بحران کرونا را تشدید کرده اند.

در غیاب و ناتوانی حکومت از حل بحران کرونا ، بخش پیشرو و مترقی جامعه، فعالین مدنی باید بیش از پیش با نهادها و مراکز بهداشتی و درمانی جهانی متحد شده و از رهنمودهای آنها برای مقابله و پیشگیری حمایت کنند. رژیمی که خود عامل و مسبب کشتار و قتل هزاران زندانی سیاسی و مخالفین حکومت است، حکومتی که در خارج کشور و حتی در اوج بیماری کرونا مشغول ترور مخالفین سیاسی خود است، نباید و نمی تواند برای جان و سلامتی مردم به او اعتماد کرد. نوع مدیریت ویروس کرونا از سوی حکومت اسلامی به یک کشتار جمعی مردم تبدیل شده است. پاسدار – پزشک های جمهوری اسلامی که پُست وزارت و وکالت مجلس را برعهده دارند و همه مقامات ریز و درست رژیم و بویژه شخص علی خامنه ای که مانع وارد کردن واکسن کرونا شد عاملین، مسئولین و مسببین این کشتار جمعی مردم ایران هستند و دیر یا زود باید پاسخگوی این جنایات خود باشند .