حزب کمونیست ایران

کابینه  جدید رئیسی، اعلام جنگ علیه مردم

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتصب لیست کابینه پیشنهادی خود را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

نصف وزرای تعیین شده هر کدام بگونه ای در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد حضور داشته اند.  بخش عمده کابینهِ مذکور از نیروهای نظامی و امینتی  و نزدیک به باند علی خامنه ای هستند. زنان که نصف جامعه هستند در این لیست  حضوری ندارند. وزیر کشور پیشنهادی یک تروریست است که در لیست پلیس بین المللی بدلیل سازماندهی انفجار در آرژانتین و کشته شدن دهها نفر در مرکز یهودیان این کشور تحت تعقیب می باشد. وزیر بهداشت او مخالف واردات واکسن کرونا و وزیر امور خارجه اش یک بنیادگرای متعصب است. حضور پاسدار ضرغامی در کابینه جدید که سالها رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده نشانگر آن است چه مهارت های در پروپاگاندا و تبلیغات رژیم بکار گرفته خواهد شد که هرآنچه زشتی و پلیدی را نیکو و قابل قبول نشان بدهند. رستم قاسمی، متهم فساد پتروشیمی که دوره‌ای وزیر نفت احمدی نژاد بود وزیر راه و شهرسازی شد.

کابینه ای که رئیس آن یک قاتل حرفه ای باشد و وزرای او عمدتاً از عناصر امنیتی و نظامی بوده و مخالف علم و تکنولوژی، دشمن آزادی و حقوق انسانی و تنها توانایی  و ویژگی آنها نزدیکی به باند خامنه ای و مهارت در سرکوب و شکنجه است، باید چه آینده ای برای مردم ایران به ارمغان بیاورند ؟

در زمان تشکیل کابینه جدید رئیسی، رژیم ایران با بحران‌های کمرشکنی در داخل و خارج ایران روبرو است. اما این کابینه نشان می دهد که رژیم هیچ نقشه ای برای روبروشدن با بحرانها ندارد. خصوصیت مشترک اعضای این کابینه علاوه بر سرسپردگی به علی خامنه ای، نقش اصلی و کلیدی آنها در ایجاد بحران‌های سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی ، بین المللی  و محیط زیستی است .

رئیس کابینه ، رئیسی نمونه بارز و شاخص این کابینه است . او در پاسخ به چرایی قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ و حضور او در کمیته مرگ که به اعدام زندانیان منجر شد، نه تنها هیچ گونه تاسفی ابراز نمی دارد، بلکه وقیحانه مدعی جایزه  گرفتن و قدردانی و تشکر نهادهای حقوق بشری برای این اعدام‌ها است .

کابینه جدید، محل تجمع افرادی است که هزاران زندانی سیاسی را اعدام کرده اند، اقتصاد ایران را به مرز ورشکستگی و افلاس رسانده، محیط زیست را به نابودی کشانده، ترور  در خارج و سرکوب در داخل را سازمان داده اند و در صدا و سیما  چند دهه دروغ گفته، تحریف کرده و نمک بر زخم مردم پاشیده اند.

کارگران، بیکاران، مردم خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و زنان، از کابینهِ امنیتی و نظامیِ رئیسی چه پاسخی برای تحقق خواسته هایشان دریافت خواهند کرد؟ در پیشینه یک به یک اعضاء این کابینه چیزی جز تعرض به حقوق اولیه مردم، جز فساد و ترور و جنایت چیز دیگری دیده نمی شود.

بیماری کرونا به یک فاجعه انسانی بزرگ در ایران تبدیل شده و نه تنها تخت و امکانات مناسب بیمارستانی وجود ندارد و بیماران در راهروهای آلوده  و بر روی زمین قرار داده شده اند، پرستاران و پزشکان و سایر کادر درمانی، خسته و مریض شده اند، حتی به ادعای خود مقامات حکومتی، تابوت و محل دفن کافی هم ندارند!

رودخانه ها، تالاب‌ها و دریاچه ها یکی پس از دیگری خشک می شوند و کشور با یک فاجعه زیست محیطی تمام عیار دست بگریبان است، سرداران سپاه و مقامات امنیتی که خود مسبب اصلی این وضعیت هستند در کابینه جدید چه پاسخی برای مردم به  ستوه آمده دارند ؟

اقتصاد کشور که به مرز ورشکستگی کامل رسیده، هزاران شرکت و بنگاه تولیدی درشان قفل شده و توده عظیمی بیکار و بیمار شده اند، کشاورزی و دامداری عملاَ با بی آبی و خشکسالی روبرو هستند، خزانه دولت خالی است و در آمد حاصل از استخراج نفت بیش از پیش بدلیل ماجراجویی های موشکی و اتمی در داخل و تروریسم در خارج با مشکلات روبرو است.

کابینه جدید برای حل مشکلاتی که خود نقش فعالی در ایجاد آن دارند طبق معمول بجای حل و چاره یابی معضلات و مشکلات مردم، به انکار و به سرکوب پناه خواهند برد. اینترنت را قطع و کُند خواهند کرد تا از پخش اخبار واقعی جلوگیری نمایند، بر سرکوب در داخل و ترور در خارج خواهند افزود تا نیروی خور را تهیج و مردم را مرعوب کنند، به ماجراجویی و رجز خوانی در داخل و دخالت در امور کشورهای منطقه و تقویت نیروهای تروریستی خواهند پرداخت.

اما کابینه رئیسی با خط زدن صورت مسئله، با انکار خشم و نفرت برحق مردم از کل دستگاه حاکمیت اسلامی، با بیزاری توده های میلیونی از دستگاه روحانیت و مذهب و با تصور آنکه با سرکوب و ترور بیشتر ، مشکلات حل خواهند شد ، مشتی آدم کش حرفه ای ، تروریست ، امنیتی و جاسوس ، پروپاگاندیست و تبلیغاتچی را دور هم جمع کرده و کابینه ای یکدست از مُتَمَلقین و معتقدین افراطی به علی خامنه ای را شکل داده اند.

مستبدین و رژیم های سرکوبگر آنچنان در دنیای دور از واقعیت  زندگی می کنند که تا تخت و تاج آنها بر سرشان خراب نشود، صدای اعتراض و نارضایتی مردم را نخواهند شنید و حکومت اسلامی ایران، استثنایی بر این قاعده نیست و کابینه جدیدِ با یک قاتل حرفه ای در راس ان بیانگر روشن چنین سرنوشتی است.

کارگران و مردم به ستوه آمده ایران، معترضین در اقصی نقاط کشور تلاش خواهند کرد به خواستهای برحق و انسانی خود برسند و شرط تحقق کامل و با کمترین مشقتِ آرزوها  و مطالبات زنان، کارگران، بیکاران، اقلیت های مذهبی و ملی، روشنفکران، نویسندگان  و همه اقشار اجتماعی، به زباله دان تاریخ سپردنِ کابینه جدید و کل نظام نکبت بار و فاجعه آفرین جمهوری اسلامی ایران است .