حزب کمونیست ایران

نا امیدی و ناتوانی  حکومت اسلامی ایران و اعتراضات رو به گسترش مردم

تحولات سیاسی ایران و مبارزات و اعتراضات گسترده مردم علیه حکومت اسلامی تمامی رهبران جمهوری اسلامی از علی خامنه ای تا شکنجه گر و بازجوی زندان‌ها را با سردرگمی ، شوک و ناتوانی از درک عمق خشم و نفرت مردم از رژیم اسلامی روبرو کرده است .
عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و یکی از فرماندهان سپاه و مسئول سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی اذعان کرد که  بازجوی اصلی بازداشت‌شدگان دهه هشتادی به من گفت، من یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم اما این چند روز سخت‌ترین دوره بازجویی من بود، زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم.
از سویی دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی می‌گوید: «سهل‌گیری ظاهری برخی دولت‌های قبلی منجر به تربیت نسلی شده که برخی در آن به هیچ قیدی مقید نیستند.»  . وی از تفتیش عقیدتی حدود هزار نفر از دستگیر شدگان اخیر خبر داد و گفت:« متوجه شدیم که هیچ قرابتی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارند و حتی اطلاعی از اصول اولیه‌ای چون نماز ندارند».
اعتراضات سراسری با محوریت زنان و مردان جوان حاکمیت جمهوری اسلامی را آنچنان دچار سردرگمی کرده است که نمی تواند نسخه عملیاتی برای عبور از اعتراضات پیدا کند.
رسول_سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی دفتر نظامی علی_خامنه‌ای‬ در ارتباط با اعتراضات_سراسری‬ مردم ایران به مرگ در بازداشت ژینا یا مهسا_امینی‬ وتلاش برای تغییر حکومت که با سرکوب خونین مواجه شد، گفته است: « نظام از دست نرفته است اما ما ضربه خورده‌ایم.»
ھمه گزارشات منتشر شده از نتایج مبارزات اخیر پنجاه و چند روز مردم از کردستان تا سیستان و بلوچستان ، از مازندران تا تهران و از هر چهار گوشه ایران بیانگر شرایط نوین و عقب نشینی و ناتوانی نیروهای سرکوبگر رژیم است . زنان عملا در مدارس و دانشگاه‌ها ، در خیابان و اماکن عمومی حجاب اجباری را در هم شکسته اند . 
اینک که عمامه پرانی آخوندها که اخیرا شروع شده است ، حتی مقتدا صدر از رهبران شیعیان در عراق را نگران کرده است که مباد این جنبش به عراق هم سرایت کند. اکنون هیچ آخوندی با عبا و عمامه نمی تواند بدون هراس از پرت کردن عمامه و انداختن به سطل اشغال در ملا عام ظاهر شوند . این جنبش می رود که این قشر را از موقعیت ممتازی که کسب کرده اند پائین بکشد و به شهروندان عادی تبدیل کند. مردم در کمتر از دو ماه سلطه حکومت اسلامی را با تهدید فروپاشی کل نظام اسلامی روبرو کرده و آخوندها و مزدوران رژیم ، اماکن حکومتی که در سرکوب مردم شرکت دارند با عدم امنیت خود درگیر هستند . ترس و وحشت مردم از رژیم در هم شکسته شده.  شجاعت اجتماعی تکثیر شده است ، در واقع حکومت و نیروهای سرکوبگر دچار ترس و ناامنی شده اند . 
این جنبش سر سازش و عقب نشینی ندارد و هر روز بالغ و بالغ تر می شود. در روزها و ماههای آینده شاهد خواهیم بود که جنبش سرنگونی در مراکز کلیدی تولیدی و خدماتی، در مراکز کار و زندگی، در ادارات و مراکز دولتی گسترده خواهد شد. متحدتر شدن و توده گیر شدن بیشتر اعتراضات و مبارزات مردم سردرگمی و نا امنی حکومت و مزدوران آن بیشتر خواهد کرد. سرنگونی حکومت اسلامی و جایگزینی آن با نظامی که: در آن ستم و تبعیض و نابرابری نباشد، آزادیهای بدون قید و شرط سیاسی معمول گردد، همگان به یکسان از مواهب موجود زندگی در جامعه بهرمند شوند ، راه توسعه اقتصادی و جبران عقب ماندگی ها هموار کند و جامعه را به برابری و رفاه رهنمون شود.